/
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

برنامه جامع فرهنگ‌سازی شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت کلید خورد

برنامه جامع فرهنگ‌سازی و اطلاع‎رسانی شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت که با همکاری مشترک این شرکت و موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی تدوین شده است، در جلسه شورای مدیران بهینه‎سازی مصرف سوخت تشریح، بررسی و مقرر شد این برنامه پس از انجام هماهنگی‎های لازم در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر : ۷۹۶۳

نبض نفت -  جلسه شورای مدیران شرکت بهینهسازی مصرف سوخت امروز (دوشنبه، ۲۱ خردادماه) با دستور کار «بررسی برنامه جامع فرهنگ‌سازی و اطلاعرسانی» برگزار و بر ضرورت فرهنگ‌سازی به عنوان ضرورت اجتنابناپذیر برای اصلاح الگوی مصرف انرژی در جامعه تاکید شد.

حامد حوریجعفری، رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی فناوری موسسه مطالعات بینالمللی انرژی و مشاور شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، به تشریح این برنامه پرداخت و درباره «جایگاه فرهنگ‌سازی و اطلاعرسانی در سیاستهای کلی کاهش شدت مصرف انرژی»، «جامعه هدف جهت فرهنگ‌سازی و اطلاعرسانی»، «رویکردهای فرهنگسازی و اطلاعرسانی»، «ابزارها و برنامههای مدنظر» و موارد مرتبط با این مباحث توضیحاتی ارائه داد.

وی به فرهنگ‌سازی، اطلاعرسانی و آموزش  به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای اجرای سیاستهای غیرقیمتی در اصلاح الگوی مصرف اشاره و در عین حال بر استفاده درست از ابزارهای غیرقیمتی دیگر مانند تدوین معیارهای مصرف و اجرای طرحهای بهینهسازی مصرف انرژی با مکانیزم اسکو تاکید کرد.

حوریجعفری  جامعه هدف اصلی در بحث فرهنگ‌سازی را عموم مردم عنوان کرد و گفت: در بحث اطلاعرسانی با مصرفکننده نهایی در بخشهای ساختمان، حمل‌و‌نقل، کشاورزی و صنعت سروکار داریم، به ویژه در بخش حمل‌ونقل و ساختمان که عموم مصرفکنندگان مردم هستند و باید بیشتر روی این دو حوزه تمرکز شود.

وی یادآور شد: در عین حال فرهنگ‌سازی و اطلاعرسانی در حوزه حمل‌ونقل کار آسانی هم نیست، زیرا ترغیب مردم در این حوزه، نیازمند حمایت و همراهی همهجانبه دولت است. به طور مثال اگر مردم را به مصرف خودروهای هیبریدی تشویق میکنیم، باید تعرفههای موجود نیز حمایتکننده باشد، یا اگر مردم را به استفاده از حمل‌ونقل عمومی ترغیب میکنیم باید زیرساختهای آن به حد کافی موجود باشد.

منبع: شانا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر