/
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

وزارت خارجه به عنوان تسهیل کننده شرایط در کنار دیگر دستگاه‌هاست

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به این‌که شرکت‌های اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام مهلت ۹۰ و ۱۲۰ روزه دارند و باید صبر کرد و منتظر ماند که چه اتفاق‌هایی رخ خواهد داد، گفت: در این شرایط وزارت امورخارجه به عنوان تسهیل‌کننده در کنار دیگر دستگاه‌ها خواهد بود.
کد خبر : ۷۹۶۴

نبض نفت -  بهرام قاسمی، امروز (دوشنبه، ۲۱ خردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و به تبع آن خروج برخی شرکت‌های اروپایی از جمله شرکت فرانسوی توتال از ایران و نقش معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه گفت: برخی رسانه‌ها پیش از خروج آمریکا از برجام عنوان می‌کردند که شرکتی در ایران حضور نداشته و برجام نیز دستاوردی به همراه نداشته است، حال چگونه ادعا می‌کنند که شرکت‌های اروپایی در حال خروج از ایران هستند.

وی افزود: با خروج آمریکا از برجام و اعلام این‌که تحریم‌های آمریکا باز می‌گردد، برخی شرکت‌های اروپایی مواضعی را اتخاذ کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: شرکت‌های اروپایی مهلت ۹۰ و ۱۲۰ روزه دارند. باید صبر کرد و منتظر ماند که چه اتفاق‌هایی رخ خواهد داد و این‌که نتیجه مذاکرات ایران با شرکای خارجی خود چه می‌شود، در این شرایط وزارت امورخارجه به عنوان تسهیل‌کننده در کنار دیگر دستگاه‌ها خواهد بود.

منبع: شانا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر