/
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱

۱۳ هفته کمبود تولید برق

وزیر نیرو: از اواسط هفته جاری به مدت ۱۳ هفته با کمبود تولید برق نسبت به میزانی که مصرف می‌کنیم مواجه خواهیم بود.
کد خبر : ۸۱۵۸

نبض نفت - رضا اردکانیان در حاشیه پنجاه و دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با موضوع برق برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه گزارش مفصلی در این زمینه مطرح کرده و همکاران وزارت نیرو نیز توضیحاتی دادند، افزود: دقیقا 5 هزار و 315 مگاوات کمبود تولید برق خواهیم داشت که این کاهش تولید به دلیل­­ کمبود بارش در سال آبی جاری است و­ بر این اساس نیروگاه های برق آبی قادر به تولید این مقدار برق نخواهند بود که رشد مصرف سالانه را نیز باید به آن اضافه کنیم.

وی گفت: تدابیر مختلفی برای گذر از تابستان بدون خاموشی اندیشیده شده است که عمده آن معطوف به کمک مشترکان و مصرف کنندگان برق است.

اردکانیان افزود: منظور ما از مصرف کنندگان فقط مشترکان خانگی نیست چون حدود 20 هزار مگاوات ظرفیت برق در تابستان برای وسایل سرمایشی است که 4 هزار مگاوات آن مربوط به دستگاه های دولتی است.

وی گفت: از جمله تصمیماتی که امروز گرفته شد این است که بلافاصله برای افزایش تعرفه های برق سازمان های دولتی که مصرفشان را کنترل نکنند اقدام می کنیم.

وزیر نیرو افزود: براین اساس در برخی از استان ها استانداران موظف شدند با تصویب هیئت دولت ساعات کار ادارات را تغییر بدهند و به 6 و 30 دقیقه صبح منتقل کنند.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر