/
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

ضیافت شام رئیس اوپک سیگنال های مثبتی به بازار نفت داد

شب گذشته وزرای شرکت کننده در جلسه یکصد و هفتادو چهارم اوپک در مهمانی وزیر نفت امارات که در این جلسه رئیس اوپک نیز محسوب می شود شرکت کردند.
کد خبر : ۸۲۶۵

نبض نفت - شب گذشته وزرای شرکت کننده در جلسه یکصد و هفتادو چهارم اوپک در مهمانی وزیر نفت امارات که در این جلسه رئیس اوپک نیز محسوب می شود شرکت کردند.

وزیر انرژی امارات در این جلسه خطاب به حاضرین گفت: ما گروهی هستیم که همیشه توانسته ایم تصمیم درست را اتخاذ کنیم و این جلسه اوپک نیز مستثنی نخواهد بود.

ناظران معتقدند حضور ایران و برخی دیگر از اعضا در این ضیافت سیگنال های مثبتی است که داده شده است و می تواند جلسه اوپک را به موفقیت نزدیک کند.

نشست ۱۷۴ این سازمان روز جمعه (اول تیرماه) در وین، پایتخت اتریش، در محل دبیرخانه اوپک برگزار می‌شود.

در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران، نشست افتتاحیه با حضور همه سران هیئت‌ها، فرستادگان کشورهای عضو اوپک و رسانه‌ها برگزار می‌شود.

در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه نیز نشست پشت درهای بسته، با حضور سران هیئت‌های کشورهای عضو و محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، برگزار خواهد شد.

در نهایت، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه نشست خبری با حضور سهیل المزروعی، رئیس دوره‌ای اجلاس اوپک و وزیر انرژی امارات و همچنین محمد بارکیندو، برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر، چهارمین نشست وزارتی کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک نیز از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز شنبه (دوم تیر ماه) برگزار می‌شود.

نشست افتتاحیه، با حضور سران هیئت‌های نمایندگی، فرستادگان کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیرعضو اوپک و رسانه‌ها برگزار میشود و جلسه عمومی نشست اوپک و غیر اوپک، ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه با حضور سران هیئت‌های نمایندگی و فرستادگان کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک برگزار خواهد شد.

 جلسه پشت درهای بسته این نشست نیز با حضور سران هیئت‌های نمایندگی و فرستادگان کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو و دبیرکل اوپک، در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود. همچنین در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه، نشست خبری مشترک با حضور رئیس اجلاس اوپک و دبیر کل این سازمان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر