/
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در خصوص کاهش مصرف برق

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای از تمامی شهروندان پایتخت درخواست کرد تا با مصرف بهینه انرژی برق این شرکت را در تامین برق پایدار شهر یاری رسانند.
کد خبر : ۸۶۵۷

به‌ گزارش نبض نفت از وزارت نیرو، در اطلاعیه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ آمده است: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص افزایش مستمر دما و پایداری هوای گرم درتهران، مصرف برق در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

با توجه به همراهی موثر مشترکان و صرفه جویی در مصرف برق تا هفته گذشته شاهد مشکلی در پایداری برق شهر تهران نبودیم؛ اما با توجه به روند افزایشی دما و به طبع افزایش مصرف برق، شاهد رشد بار در شبکه هستیم بر همین اساس در این شرایط به منظور تامین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگری به مدیریت مصرف برق از سوی مشترکین شهر تهران نیازمندیم.

در این اطلاعیه با اشاره به ساعت های اوج مصرف انرژی در شهر تهران (12 تا 17 روز -20 تا 23 شب) تاکید شده است: اگر مشترکین شهر تهران تنها 10 درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند، تابستانی بدون خاموشی را در تهران خواهیم داشت.

امیدواریم با تلاش همکاران مجموعه صنعت برق و همراهی مشترکان و رعایت صرفه‌جویی ده درصدی در مصرف برق، پیک بار تابستان امسال را با موفقیت پشت سر گذاریم.

مشترکان می توانند در ساعت های اوج مصرف برق کولرهای آبی خود را بر روی دور کند قرار دهند، در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات بین 23 تا 25 درجه سانتی‌گراد تنظیم شود؛ در ساعت‌های اوج مصرف برق استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، ماشین لباسشویی، ظرف شویی، جاروبرقی و ... را به ساعت های دیگری موکول کرده و تا حد امکان به منظور تامین نور در طول روز از روشنایی طبیعی بهره گیرند.

اوج مصرف برق به رقم هشدار دهنده رسید

اوج مصرف برق در روز گذشته به بالای 56 هزار مگاوات رسید و رقم هشداردهنده 56 هزار و 532 مگاوات در زمان اوج مصرف برق ثبت شد.

بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، با ادامه موج گرما در کشور، اوج مصرف برق در روز دوشنبه (11 تیر) به میزان 56 هزار و 532 مگاوات گزارش شد که این رقم در مقایسه با روز گذشته که 55 هزار و 432 مگاوات بود، افزایش هزار و 240 مگاواتی را درپی داشت.

میزان مبادلات برق نیز در روز گذشته برابر با 561 مگاوات ثبت شد که سهم صادرات از این میزان 156 مگاوات و واردات برق نیز 405 مگاوات بود.

همچنین میزان مصرف برق صنایع در روز گذشته سه هزار و 582 مگاوات بوده که در مقایسه با روز یکشنبه که میزان آن سه هزار و 530 مگاوات ثبت شده، مصرف برق این بخش قدری افزایش داشته است.

برخلاف رکوردهای عمومی و ورزشی، ثبت رکورد جدید برای اوج مصرف برق یک شاخص منفی به حساب می‌آید و هشداری برای رسیدن شبکه و نیروگاه‌های کشور به حداکثر توان قابل استفاده است.

با توجه به گرم شدن دمای هوا در اکثر استان‌های کشور، ضروری است که مشترکان در مصرف برق بخش خانگی حداکثر صرفه‌جویی را به عمل آورده و در ساعات پیک از به‌ کارگیری لوازم برقی پرمصرف اجتناب کرده تا هم‌وطنان به‌ویژه در مناطق گرم جنوب کشور نیز از نعمت برق برخوردار باشند.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر