/
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

تشریح پروژه‌های حفاری در ایران و خارج از کشور / حضور در مناقصات حفاری عراق، عمان و ارمنستان

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی حفاری اظهار داشت: در مناقصات آجیپ در عراق شرکت کردیم، مذاکراتی هم با نفت بصره و میسان در عراق انجام داده‌ایم و کماکان پیگیر کار در عمان و ارمنستان نیز هستیم که امیدواریم به نتیجه برسیم.
کد خبر : ۸۹۱۸

به گزارش نبض نفت از شرکت ملی حفاری، محمدرضا تاکایدی با اشاره به پروژه‌های حفاری تصریح کرد: در حال حاضر پروژه آزادگان را داریم که تقریبا تا پایان شهریور 15 حلقه چاه حفاری و تحویل داده می‌شود، در میدان آذر حفاری چاه آخر انجام می‌شود و طبق پیش بینی تا آبان 97 به اتمام می‌رسد.

وی افزود: در پروژه دارخوین 13 حلقه چاه ورک اور حفاری می‌شود که تا کنون 7 حلقه تکمیل شده و بقیه تا آذر ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

تاکایدی گفت: در پروژه میدان گازی کیش حفاری تمام شده و رشته تکمیلی باقی مانده که با توجه به اینکه جنس خاصی داشته و نمی‌توانستیم از شرکت‌های داخلی و چینی تامین کنیم، از شرکت‌هایی از کانادا و سنگاپور تامین کردیم که تا چند ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه فاز 14 پارس جنوبی را داریم که جکترا سال گذشته تکمیل و تحویل دادیم و اکنون در حال تکمیل جکت C هستیم که تا اواخر تیر ماه کار مشبک کاری 8 حلقه چاه تمام می‌شود. عملا باید در پلتفرم 11 حلقه چاه را تکمیل کنیم و تا پایان سال جاری رشته تکمیلی 6 حلقه چاه روی دو پلتفرم را مشبک کرده و تحویل کارفرما می‌دهیم.

تاکایدی درباره برنامه‌های سال جاری نیز بیان کرد: امسال آمادگی حضور مناقصات EPDF و EPCF شرکت‌های زیر مجموعه شرکت نفت را داریم تا کارهای جدید دریافت کنیم. یکسری توافقاتی هم با شرکت‌های داخلی مثل اویک IPMI ، و دانا داشته‌ایم که در توسعه میادین مشارکت کنیم.

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی حفاری درباره مذاکره با شرکت‌های خارجی نیز گفت: با شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های روسی، لهستانی، ایتالیایی و نروژی مذاکراتی داشته و تفاهمنامه‌هایی امضا کرده‌ایم.

وی در ادامه یادآور شد: بودجه ما از محل درآمدهای خودمان است و به صورت مستقیم از نفت بودجه دریافت نمی‌کنیم به همین دلیل مشکلی نداریم و در هر جای دنیا امکان کار داریم، فقط برای کار در خارج از کشور نیاز به برخی تائیدیه‌ها از شرکت ملی نفت داریم.

تاکایدی همچنین به پروژه‌های خارج از کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در مناقصات آجیپ در عراق شرکت کردیم، مذاکراتی با نفت بصره و میسان در عراق انجام داده‌ایم، کماکان پیگیر کار در عمان و ارمنستان نیز هستیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

وی تاکید کرد: خوشبینیم که ظرف 3 ماه آینده در مناقصات جدید شرکت کنیم و کار بیشتری جذب کنیم و دکل‌هایی که سال گذشته به دلیل کاهش کار متوقف شده بودند، وارد چرخه شده و از بیکاری دستگاه‌ها جلوگیری شود.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر