/
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت و گو با نبض نفت پاسخ می دهد:

"ابردزدی" توهم یا واقعیت

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران معتقد است که هنوز جنبه های علمی و کارشناسی موضوع "ابردزدی" مشخص نشده و گزارش علمی در مورد آن ارایه نشده است و آنچه که دراین مورد مطرح می شود بر اساس حدسیات است.
کد خبر : ۹۱۷۹

محمد حاج رسولیها، درگفت وگو با نبض نفت در پاسخ به این که اخیرا بحثی در مورد ابردزدی در رسانه ها مطرح شد و فکر می کنید که این موضوع چقدر از نظر علمی شدنی است؟؛ گفت: مرجع اصلی اظهارنظر درمورد این گونه مباحث یکی سازمان هواشناسی است و بخشی هم در خود وزارت نیرو با عنوان موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو است، سازمان هواشناسی که این موضوع را به طور کامل رد کرده است و چنین بحثی را به واقعیت نزدیک نمی داند.

وی افزود:همکاران ما در موسسه تحقیقات آب نیز دراین خصوص نظرشان آن است که پدیده ای که الان با آن مواجه هستیم پدیده ای است که تقریبا در کل کشور ما و کشورهای همسایه با هم دارد اتفاق می افتد و جنبه های کارشناسی و علمی اش را هنوز دریافتی نکرده اند و گزارش علمی در مورد آن ارایه نشده است.این ها بر اساس حدسیات است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر نبض نفت درمورد این که مطرح می شود ممکن است مساله هارپ عامل خشکسالی در کشورمان باشد، گفت:بحث هارپ بحثی است که در خیلی از کشورها وجود دارد و مبانی برای آن هست ولی این که منشا آن چه باشد ، جای بحث دارد که در تخصص بنده نیست که درمورد آن صحبت کنم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین درمورد وضعیت دریاچه ارومیه گفت:شرایط آبی امسال دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته دراین مقطع 3تا 4 سانتی متر مناسب تر است.

وی ادامه داد:برای بحث انتقال هم صرفا از آبهای درون مرزی خودمان دو پروژه انتقال آب را مدنظر داریم یکی از سد سیلور که مراحل پایانی خودش را می گذراند و 49تا 50 میلیون متر مکعب انتقال آب را داریم و یک طرحی دیگر هم از سایر سرشاخه ها در داخل کشور داریم که در حال اجراست و حدود 600 میلیون متر مکعب انتقال آب در نظر گرفته شده است.

به گفته وی بر اساس تعهد این شرکت در دو مرحله نیز رهاسازی آب به دریاچه ارومیه صورت گرفته است که در مرحله اول 279 میلیون متر مکعب و در مرحله دوم بیش از 150 میلیون متر مکعب رهاسازی آب بر اساس آوردی که اتفاق افتاد در سال آبی جاری داشتیم.

تهیه و تولید: حسین بردبار

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر