/
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

بهره‌مندی بیش از دوهزار واحد صنعتی در استان کردستان از نعمت گاز طبیعی

گسترش شبکه های گاز در سطح استان کردستان یکی از مهمترین اهداف استراتژیک این شرکت است.
کد خبر : ۹۵۳۷

به گزارش نبض نفت به نقل روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ضمن بیان مطلب فوق، با اشاره به تامین پایدار سوخت برای صنایع، گفت: با گسترش شبکه های گازرسانی در سطح استان بستر سازی مناسبی برای تامین سوخت مطمئن ، پایدار، مستمر و مداوم صنایع فراهم و امکان استفاده از شبکه های گازرسانی در هر نقطه ای از استان میسر شده است.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص گازرسانی به صنایع استان بیان داشت: در سطح استان کردستان تعداد 425 واحد صنعتی فاقد گاز شناسایی شده که براساس مصوبه شورای اقتصاد شرایط گازرسانی برای آنان مهیا است که از این تعداد 155 واحد در سال 96 از نعمت گاز بهره مند شده اند و با گازدار شدن این تعداد صنعت، در مصرف 23 میلیون و 800 هزار لیتر سوخت های مایع صرفه جویی شده است.

فعله گری بیان داشت: در حال حاضر تعداد 270 واحد صنعتی فاقد گاز طبیعی باقی مانده است که برنامه ریزی برای گازدار شدن 154 واحد صورت گرفته و بر این اساس، تا پایان سال تعداد صنایع بهره‌مند از طرح مصوبه شورای اقتصاد به 309 مورد افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد صرفه‌جویی حاصله عنوان کرد: با اتمام طرح های گازرسانی به صنایع استان طبق مصوبه شورای اقتصاد، سالانه در مصرف 43 میلیون لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می شود.

فعله گری در پایان سخنانش به تعداد کل صنایع بهره‌مند از گاز طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: در استان کردستان تعداد 12 شهرک صنعتی و 2034 صنعت عمده و جزء از نعمت گاز طبیعی برخوردار که 600 واحد آن مرغداری است.

لازم به ذکر است تعداد جایگاه هایCNG مورد بهره برداری در استان کردستان 52 مورد است.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر