/
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

حمایت از سازندگان قطعات و کالاهای داخلی، اولویت مهم پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی

با آغاز به کار کارگروه خودکفایی در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی، حمایت همه جانبه از سازندگان قطعات و تجهیزات داخلی در اولویت اول این پالایشگاه است.
کد خبر : ۹۵۴۰

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: در راستای توانمندسازی تولیدکنندگان ایرانی، حمایت از کالا و کارگر ایرانی و به منظور دست‌یابی به استقلال ملی در تولید قطعات صنعتی، فرآیند خودکفایی در قالب کمیته های تخصصی درون پالایشگاهی آغاز بکار کرد.

سیدمحمدمهدی هاشمی با اشاره به اقدمات انجام شده در راستای استفاده از تجهیزات و کالاهای داخلی افزود: اقدامات مختلفی در راستای تامین اقلام یدکی از سازندگان ایرانی در پالایشگاه نهم صورت گرفته بود که به عنوان نمونه می توان به پمپ های رفت و برگشتی، مبدل های حرارتی با ظرفیت های مختلف، آب بندهای مکانیکی و ... اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در راستای تجمیع، تکمیل و سرعت بخشی به ساخت اقلام حیاتی صنعت در داخل کشور فرآیند خودکفایی بطور جدی در پالایشگاه نهم هم راستا و زیرنظر کمیته خودکفایی مجتمع گاز پارس جنوبی دنبال می شود.

هاشمی با اشاره به اینکه پروژه های متعدد خودکفایی در پالایشگاه نهم در حال انجام است، اظهار داشت: ساخت اقلام یدکی شیرآلات موثر در کاهش فلرینگ از جمله اقدامات موثری است که پیش بینی می شود علاوه بر انتقال دانش فنی به شرکت های داخلی، بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی نیز همراه داشته باشد.

این مقام مسئول در ادامه عنوان داشت: امیدواریم با آغاز بکار این کارگروه بسیار مهم در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی، گام های بسیار موثری همسو با رشد و شکوفایی اقتصاد کشور برداشته شود.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر