/
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

فرآورش بیش از 7 میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی

سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، بیش از 7 هزار و 300 میلیون استاندارد متر مکعب گاز در این پالایشگاه فرآورش شده است.
کد خبر : ۹۵۴۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مهدی گرامی شیرازی با بیان اینکه در ابتدای سال تاکنون اقدامات بسیار موثری همسو با فرآورش مستمر و پایدار گاز در فازهای 2 و3 مجتمع گاز پارس جنوبی صورت گرفته، گفت: پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با انجام اقدامات اصلاحی و کارهای مهم تعمیراتی توانسته در مسیر فرآورش مستمر و پایدار گاز نقش بسزایی را ایفا کند.

وی در ادامه به ارسال گاز شیرین به خط سراسری (56 اینچ ) نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در بازه زمانی 4 ماه نخست سال جاری، بیش از 6 هزار و 563 میلیون استاندارد مترمکعب گاز شیرین جهت مصارف داخلی به خط سراسری تزریق شده است.

این مقام مسئول افزود: از ابتدای سال 97 تا پایان تیرماه، 430 میلیون استاندارد مترمکعب گاز از پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی نیز به پتروشیمی پارس ارسال شده است.

به گفته وی، در همین بازه زمانی، بیش از 8 میلیون و 128 هزار و 693 بشکه میعانات گازی در فازهای 2 و3 مجتمع گاز پارس جنوبی تولید و صادر شده است.

گرامی شیرازی به تولید گوگرد دانه بندی شده در پالایشگاه دوم نیز اشاره و عنوان داشت: در 4 ماه نخست سال جاری، بیش از 42 هزار و 210 تن گوگرد دانه بندی شده در این پالایشگاه تولید شده است.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر