/
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

توانمندسازی و آموزش هزاران نفر؛ اقدام مهم شرکت ملی گاز ایران در سطح کشور

امروز ما شاهد یک رویداد خوب و ماندگار در استان البرز، استانی با قدمت ۹ هزار ساله و به تعبیری، «ایران کوچک» هستیم؛ حرکتی خوب در بخش مهارت و توانمندسازی کارکنان که با همت شرکت ملی گاز ایران و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور شکل گرفته است.
کد خبر : ۹۵۸۱

به گزارش نبض نفت به نقل ازروابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمدعلی نجفی، استاندار البرز در آیین افتتاح مرکز تربیت مربی و آموزش عملی نیروهای پیمانکاری گاز که امروز، سه‌شنبه ۹ مردادماه در شرکت گاز استان و با حضور مهندس حمیدرضا عراقی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، علیرضا حاتم زاده معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و هیأت همراه، حسین تقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان البرز و برخی از مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران، برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که شرکت ملی گاز ایران در سطح کشور انجام داده، توانمندسازی و آموزش هزاران نفر از نیروهای رسمی و پیمانکاری که امروز به همت دستگاه‌های مربوطه، این مهم به انجام رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به قدمت ۶۰ ساله سازمان فنی و حرفه‌ای در استان البرز، گفت: چقدر زیباست که این فرصت در استان البرز و با همکاری شرکت ملی گاز ایران و سازمان فنی و حرفه‌ای و با نگاه توانمندسازی کارکنان به وجود آمده که بتوانند در کنار هم و با همدلی و همیاری، نسبت به حل مشکل مشترک استان مشارکت کنند.

نجفی با بیان این که امروز استان البرز به‌عنوان استان پایلوت در نظر گرفته شده و این باعث خرسندی ماست، اظهار کرد:

این مساله همانند امانتی بر دوش ماست تا بتوانیم با تعامل بیشتر، شرایط رفاه را برای مردم عزیزمان فراهم کرده و مهارت‌های آنان را پرورش دهیم.

وی در ادامه، توضیح داد: رویداد مهم دیگری که طی سال‌های اخیر، در استان البرز در حال شکل‌گیری است، احداث خط انتقال 36 اینچ غرب استان البرز به طول 65 کیلومتر از بویین زهرا تا چهارباغ با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال است که موجب تقویت فشار گاز در سطح استان می‌شود؛ در واقع، این خط به نوعی، تضمین‌کننده مصارف 20 سال آینده گاز استان خواهد بود.

به گفته نجفی، همچنین این امر موجب می‌شود که ظرفیت و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در غرب این استان گسترش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: اندیشه‌های عالی که طی سال‌های اخیر در شرکت ملی گاز ایران شکل گرفته و البته با رشد بسیار خوبی نیز طی این سال‌ها همراه بوده است، توسعه و گازرسانی در سطح کشور است که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

استاندار البرز در پایان تصریح کرد: با انجام گاز رسانی به روستاهای باقی مانده استان با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال و به طور خاص، شهرستان طالقان، ظرفیت بهره‌مندی جمعیت روستایی این استان تا پایان سال 98، به 90 درصد خواهد رسید.

گفتنی است، علاوه بر اجرای طرح در استان البرز، به طور همزمان، برنامه‌ریزی و ارایه آموزش‌های حرفه ای در سطح کشور برای بیش از 12 هزار نیروی پیمانکاری این شرکت که هم اکنون مشغول ارایه خدمات در حوزه بهره برداری گاز به مردم شریف ایران هستند نیز، به انجام رسیده است.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر