/
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

ساخت سامانه‎های کاربردی با تکیه بر نظام مشارکت کارکنان شرکت ملی حفاری

کارشناس ارشد تعمیرات الکترونیک واحد نمودارگیری شرکت ملی حفاری ایران، از طراحی و ساخت سه سامانه جدید و قابل اجرا در این شرکت با تکیه بر نظام مشارکت کارکنان این شرکت خبر داد.
کد خبر : ۹۶۲۹

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حبیب حیدری گفت: طراحی و ساخت سامانه تولید آب دییونیزه، ساخت نمایشگر حفار و گاز کروماتوگرافی از جمله طرحهای پیشنهادی است که از سوی شورای همیاری و نظام مشارکت کارکنان شرکت ملی حفاری ایران، بررسی و تصویب شد.

وی افزود: سامانه آب دییونیزه با استفاده از شیوه‌ای ابتکاری و ارزان قیمت، طراحی و سبب رفع نیاز اداره نمودارگیری سطحی به خرید آب دییونیزه از خارج کشور برای دستگاه هیدروژن ژنراتور (تولید هیدروژن) شده است.

حیدری با بیان اینکه این سامانه با همت متخصصان داخلی کاربردی شده است، توضیح داد: تولید آب دییونیزه با استفاده از امکانات داخلی شرکت و بهرهگیری از دانش فنی نمونه خارجی و همچنین نوآوری در تجهیزات بخشهای مختلف دستگاه، تولید شده است، بنابراین نسبت به انواع مشابه خارجی، کیفیت بالاتری دارد.

طراح و سازنده سامانه تولید آب دییونیزه در شرکت ملی حفاری اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی خرابی دستگاه هیدروژن ژنراتور، استفاده از آب دییونیزه بیکیفیت بوده است که با تولید آب باکیفیت، سلامت این دستگاه تضمین و سالانه حدود ۶۰۰ میلیون ریال صرفهجویی می‌شود.

حیدری گفت: طراحی و ساخت نمایشگر حفار از دیگر طرحهای پیشنهادی است که با اجراییشدن آن، نیاز بخش نمودارگیری سطحی در صنعت حفاری ایران، به نمونههای مشابه خارجی آن مرتفع خواهد شد؛ هماکنون تعداد زیادی از این نمایشگرها با کمترین هزینه، تولید، راه‌اندازی و نصب شده است.

کارشناس ارشد تعمیرات الکترونیک واحد نمودارگیری شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: با این روش توانستیم خط تولید، تعمیر و نگهداری این نوع سیستمها را در این واحد توسعه دهیم، بهنحویکه تعدادی از کارشناسان واحد تعمیرات روی این نوع سامانه‌ها آموزش دیده و تخصص و مهارتهای لازم را به دست آورده‌اند.

حیدری همچنین به باز طراحی و ساخت سامانه جدید گازکروماتوگرافی و ایجاد شیوه نو در تعمیر و راهاندازی سامانه‌های قدیمی اشاره و اظهار کرد: بازطراحی این سامانه در مراحل پایان کار قرار دارد، اما در عمل، تعمیرات و نوسازی به نحو مطلوب در این واحد انجام می‌شود و نمونه آن هماکنون در واحد نمودارگیری سطحی دستگاه حفاری ۵۷ فتح در مدار عملیات قرار دارد.

 

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر