/
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

تعیین چشم‌انداز، داشتن امید و برنامه‌ریزی برای رشد و توسعه؛ ویژگی‌های یک جامعه موفق

سازمان‌ها و کشورهایی موفق و پایدار هستند که امید، برنامه‌ریزی و هدف برای رشد و توسعه خود داشته باشند.
کد خبر : ۹۶۹۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مهندس حمیدرضا عراقی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در دیدار با کارکنان شرکت گاز استان البرز، ضمن قدردانی از زحمات و فعالیت‌های مناسب این شرکت، یکی از دلایل مهم عدم موفقیت و رشد کشورها، سازمان‌ها و افراد را نداشتن چشم‌اندار برشمرد و اظهار داشت: وقتی فردی به روزمرگی بیفتد و هیچ هدفی نداشته باشد، ناموفق خواهد بود و از بین می‌رود.

وی در ادامه افزود: بنابراین سازمان‌هایی که فقط کارهای جاری و روزمره را انجام می‌دهند و هیچ هدف، برنامه و چشم‌اندازی برای رشد و پویایی خود ندارند، ناموفق خواهند بود و خیلی زود از بین می‌روند.

این مقام مسئول با تشکر از شرکت گاز استان البرز و مسیر و هدفی که برای رشد شرکت در افق 1404 از سوی این شرکت تعریف شده، این برنامه‌ریزی را بسیار مهم برشمرد و افزود: نمونه خوب این برنامه‌ریزی، همکاری و تعامل با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای تربیت مربیان و پیمانکاران است که نتایج بسیار خوبی نیز در بر خواهد داشت.

معاون وزیر نفت در امور گاز در خصوص ویژگی‌های یک سازمان موفق بیان داشت: یک سازمان موفق پس از تعیین چشم‌انداز و هدف، بایستی برای رسیدن به هدف خود، تمامی ظرفیت‌های وجودی خویش را به کار گیرد؛ تلاش کرده و سختی‌های مسیر را تحمل کند تا موفق شود، ضمن آن که در این مسیر، حتی اگر به همه اهداف خود نرسد نیز، باز هم قطعاً نتایج بسیار خوبی کسب می‌کند که این مسئله مسلماً باعث خوشحالی سازمان یا فرد می‌شود.

مهندس عراقی تصریح کرد: مسئله دیگر برای موفقیت و خوشحالی زمانی است که همه این تلاش‌ها را برای رشد دیگری به کار گیرد که در این راستا، می‌توان به‌عنوان یک نمونه بارز، به تربیت و پرورش بدون چشمداشت و حقوق فرزند از سوی والدین و لذت ناشی از آن اشاره کرد که این نمونه را می‌توان به سازمان موفق نیز تسری داد؛ مثل زمانی که شرکت ملی گاز ایران و کارکنان آن به صورت شبانه‌روزی برای رفاه، آرامش و آسایش مردم تلاش می‌کنند و از آن لذت می‌برند.

به گفته عراقی، در این مسیر، نیت، عزم، اراده، خوش‌برخوردی و احترام به همگان بسیار مهم است و باعث لذت و شادابی فرد و در نهایت، سازمان می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان با اشاره به بخشی از آیه 34 سوره مبارکه الاسرا: «و اوفو بالعهد، ان‌العهد کان مسئولا؛ به عهد خویش وفا کنید که باز خواست خواهید شد»، گفت: از خودگذشتگی، جوانمردی، بخشش و احترام به دیگران، انجام درست کارها و وفای به‌عهد و پیمان، باعث حل بسیاری از مشکلات در یک سازمان موفق خواهد بود.


 ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر