/
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

شرکت مهندسی و توسعه گاز؛ هم‌ردیف برترین‌های دنیا در اجرای خطوط لوله

سرپرست بازرسی فنی شرکت مهندسی و توسعه گاز از هدف‌گذاری این واحد برای استقرار و پیاده‌سازی روش‌های نوین "جوشکاری اتوماتیک" و "آزمون‌های غیرمخرب پیشرفته" در پروژه‌های شرکت خبر داد و گفت: با مکانیزه کردن فرآیندهای بازرسی فنی، سرعت و کیفیت اجرای پروژه‌ها به نحو موثری ارتقا می‌یابد و شرکت مهندسی هم‌ردیف کمپانی‌های معتبر دنیا در زمینه احداث خط لوله قرار می گیرد.
کد خبر : ۹۷۳۹

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ارژنگ حمدالله زاده، با بیان این مطلب افزود: شرکت‌های پیشرفته هم‌اکنون از روش‌های مکانیزه جوشکاری مانند Orbital Weld که نوعی جوشکاری اتوماتیک است در اجرای خطوط بهره می برند در حالی که ما هنوز از جوشکاری دستی استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه مذاکراتی درخصوص عملیاتی سازی جوشکاری اتوماتیک با مجری طرح نهم سراسری صورت گرفته، گفت: برای خودکفایی در ساخت دستگاه جوشکاری اتوماتیک و تجهیز پیمانکاران به این دستگاه اتوماتیک و نوین هم مذاکرات با شرکت‌های مستعد دانش بنیان را آغاز کرده ایم.

حمدالله زاده با یادآوری مزیت‌های جوشکاری اتوماتیک توضیح داد: با استقرار جوشکاری اتوماتیک در پروژه‌ها، سرعت و کیفیت جوش به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

اجرای روش جدید در پروژه کوهدشت – خرم آباد

سرپرست بازرسی فنی شرکت مهندسی و توسعه گاز در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه بازرسی فنی برای بهره‌گیری از آزمون‌های غیرمخرب پیشرفته شامل رادیوگرافی دیجیتال و تست‌های آلتراسونیک در پروژه‌ها برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارد، گفت: قصد داریم در پروژه کوهدشت – خرم آباد یکی از روش های پیشرفته رادیوگرافی دیجیتال به نا( DDR)Direct Digital Radiography را در مقیاس پایلوت عملیاتی کنیم.

حمدالله‌زاده با اشاره به اینکه روش های آلتراسونیک TOFD و Phased Array به عنوان دو روش آلتراسونیک پیشرفته می تواند جایگزین خوبی برای روش های فعلی رادیوگرافی سنتی باشد، گفت: با این تحول، خطرات زیست محیطی و تشعشعات رادیو اکتیو ناشی از پرتو نگاری فعلی حذف می شود.

وی در پایان از استقرار استاندارد 3834 در خصوص مدیریت کیفیت جوشکاری ذوبی خبر داد و افزود: تا سال آینده همه پیمانکاران باید این گواهی نامه را اخذ کنند که این امر به ارتقای کیفیت اجرا منجر خواهد شد.


 ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر