مأموریتهای اتاق فکر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی تشریح شد
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، یاسمین جوادی به اولین جلسه اتاق فکر که در مرداد ماه امسال برگزار شد، اشاره کرد و گفت: مدیر عامل شرکت ملی پخش در این جلسه حضور داشت که بررسی چالشهای پیشرو، تلاش و تدوین برنامهای برای برون رفت از این چالشها در مسیر تحقق اهداف شرکت به ویژه توجه به نیروی انسانی را مورد تاکید قرار داد.
وی افزود: از مردادماه با تشکیل جلساتی مواردی در زمینههای مختلف از جمله ایجاد انگیزه برای کارکنان و اهداف و چشمانداز و سیاستهای اصلی اتاق فکر بحث و تبادل نظر شد و در جلسات بعدی یک دوره آموزش یک روزه با هدف حل مسئله به صورت مشارکتی و خلاقانه با رویکرد علمی و با استفاده از تکنیکها و روشهای مختلف برگزار شد.
دبیر اتاق فکر با بیان اینکه از سوی مدیر عامل و کارکنان شرکت پیشنهادات و مواردی از جمله طرح توسعه عادلانه واحدهای انرژی، انتخاب کارمندان نمونه و بررسی و ریشهیابی مشکلات و چالشهای حوزه ناوگان حمل و نقل سوخت ارائه شده بیان کرد: رویکرد اتاق فکر بر مبنای Root Cause Analysis - یافتن دلایل و علل ریشهای مشکلات و همچنین یافتن بهترین راه حل است.
وی با تأکید به اینکه چالشهای پیشرو را اولویتبندی کردیم، اظهار کرد: چالشها به سه دسته عمومی، میان رشتهای و تخصصی تقسیم شده که بخش میان رشتهای جز وظایف اصلی اعضای اتاق فکر است.
گفتنی است، مدیرعامل شرکت ملی پخش پیش از این، در مراسم معارفه اعضای اتاق فکر، استفاده از خرد جمعی، گسترش روابط و تعاملات، جامع اندیشی و ترکیب افکار، تولید فرآوردههای فکری و انتقال به ذینفعان و تصمیمگیران شرکت و همچنین افزایش خلاقیت برای ایدهپردازی را بخشی از وظایف اعضای اتاق فکر نام برد.
نژادعلی همچنین مدیریت زمان و پاسخگوئی به موقع به نیازهای جدید، استفاده از تنوع در تخصصها و درگیر نشدن در مسائل اجرائی، مکانیزه شدن حوزههای مختلف شرکت از جمله برنامههای حمل ناوگان حمل و نقل و برنامههای تدارکاتی شرکت را در جهت کاهش هزینهها و ایجاد فرهنگ جامعاندیشی گروههای مختلف با تخصصهای مختلف در شرکت را در دستور کار اعضای اتاق فکر قرار داده است.