/
۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

انتظارات برآورده نشده از نمایشگاه صنعت گاز

نمایشگاه صنعت گاز در اولین روز خود با نارضایتی هایی از سوی شرکت کنندگان به همراه بود. فقدان حضور شرکت های دولتی و حمایت آن ها کاستی پررنگی بود که اکثر شرکت کنندگان به آن اذعان داشتند.
کد خبر : ۱۰۷۴۶
انتظارات برآورده نشده از نمایشگاه صنعت گاز


نمایشگاه امسال انتظارات زیادی را در زمینه حضور مدیران در آن برآورده نساخت آنگونه که مجید بی آزاران مدیر تحقیق و توسعه بازار شرکت پایا فناور صحرا از شرکت کنندگان حاضر هدف از حضور شرکت ها در نمایشگاه را چه دولتی و خصوصی معرفی خودشان به اقشار مدیریتی، وزارتخانه ها و عوامل دولتی و مشتریان مستقیم و غیر مستقیمشان دانست و بیان کرد ما هم به عنوان تولید کننده کارمان را با سابقه زیادی تازه شروع کردیم و با انتظار در این نمایشگاه شرکت می کنیم که مدیران در آن حضور داشته باشند و سعی کرده ایم محصولمان را تولید کنیم و بومی سازی را انجام دهیم تا بتوانیم در جهت ارتقای بخش خصوصی به عنوان شرکتی مستقل، خودکفایی را به معنای واقعی در کشور به وجود آوریم.
بی آزاران اضافه کرد این نمایشگاه بسیار تخصصی تر از نمایشگاه های نفت، گاز و پتروشیمی است. به نظر من این سه صنعت از هم مجزاست و هر کدام می تواند به تنهایی بررسی شود. هماهنگی ها در برگزاری نمایشگاه در کل خوب بود و صحبت های خوبی در مراسم افتتاحیه درباره حمایت از تولید داخلی و پیشبرد اهداف این صنعت زده شد.
حسین صابریان رئیس هیئت مدیره شرکت پانیر در گفت وگو با نبض نفت گفت از اولین نمایشگاه صنعت گاز انتظار بیشتری داشتیم و پیش بینی ما این بود که حضور پر رنگ تری از شرکت ملی گاز حداقل در مراسم افتتاحیه دیده می شد.
صابریان در ادامه توضیح داد امیدواریم در بازدیدها اتفاق خوبی بیفتد؛ ولی انتظار ما این بود که نمایشگاه قوی تر برگزار شود. قطعا محصول ما محصولی است که جای تبلیغاتش در نمایشگاه است. ما تبلیغات بیلبوردی، تلویزیونی و مکتوب نداریم. به این دلیل که مصرف کننده های ما خاص هستند و تنها جایی که می توان ارتباط دوجانبه برقرار کرد نمایشگاه است. محل ارتباط کار صنعتی نمایشگاه است و اگر مصرف کننده هم حضور نداشته باشد هیچ حسنی ندارد.
وی در رابطه با تحریم های اعمال شده بر این حوزه گفت تحریم ها معایب و مزایایی دارد. از مزایای آن این است که متکی به توان خود می شویم. و این نیاز را خودمان رفع می کنیم ولی به دلیل جدا بودن از بقیه بازارها محدودیت ایجاد می شود.
سید حمید سیادتی مدیرعامل گروه توسعه شیرآلات صنعتی نیک گستر در رابطه با حضور شرکت کنندگان در نمایشگاه گفت بخش خصوصی توانایی های زیادی دارد ولی متاسفانه با بورورکراتی اداری که در ایران وجود دارد هنوز اجازه نداده است که بخش خصوصی خود را نشان دهد.
سیادتی اضافه کرد با نمایشگاه هایی که برگزار می شود هرچقدر حضور شرکت ها بیشتر شوند طبیعتا پتانسیل ها بیشتر می شود ولی در حال حاضر بخش خصوصی وضعیت خوبی ندارد و باعث می شود که بخش خصوصی نتواند به اندازه بخش های دولتی پیشرفت داشته باشد.
برگزاری نمایشگاه در نوع خودش همت خوبی است ولی وقتی دولت ارج زیادی برای اینگونه نمایشگاه ها نمی گذارد این اراده هم وجود ندارد که به سمت بخش خصوصی پیش بروند.
گزارشگر:مرضیه شمس


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر