/
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

نگاه سنتی به منابع انسانی باید تغییر کند

نگاه سنتی به منابع انسانی باید تغییر کند و اعتماد سازمانی در آن، حرف اول را بزند.
کد خبر : ۱۱۳۲۸

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در نشستی که به منظور بازدید از کانون ارزیابی این شرکت و ایجاد هماهنگی در خصوص ارزیابی کارکنان با حضور روسای منابع انسانی شرکت گاز استان‌های یزد، قم، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمر و پالایشگاه گاز بیدبلند در شرکت گاز استان اصفهان برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: مرکز ارزیابی و توسعه مهارت کارکنان به عنوان یکی از راهبردهای توسعه شایستگی و شکوفایی استعدادهای بالقوه انسانی در حوزه مدیریت و رهبری منابع انسانی راه‌اندازی شده و از همین طریق تلاش می شود تا فضای مدیریت و سرپرستی در شرکت با اتکا به پرورش مدیران، اعتماد سازمانی از طریق توسعه و...، توسعه یافته و تقویت شود.

سیدمصطفی علوی در ادامه افزود: این مرکز، با رویکرد پرورش مدیران و کارکنان این صنعت کمک می‌کند تا دانسته ها به عمل تبدیل شود، از این طریق که با استفاده از ابزارهای ارزیابی علمی و روزآمد؛ توانمندی، دانش و مهارت افراد را شناسایی کرده، تا بتوان برای آنها مسیر شغلی مناسبی تعریف کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، کانون ارزیابی را بستری مناسب برای برنامه‏ های جانشین پروری، ایجاد شرایط جذب و ادامه خدمت مدیران مستعد، ایجاد فضای رشد و یادگیری، تحرک و رقابت سالم در سازمان عنوان کرد و گفت: شرکت ملی گاز ایران همواره سعی در ترویج فرهنگ رقابت مثبت و سازنده و توسعه فردی و ارتقای قابلیت های شخصی  کارکنان داشته است.

علوی با بیان این که در شرکت گاز استان اصفهان، ۱۷۵ عنوان شغلی در دو بخش وظیفه‌محور (تحلیل شرح وظایف کارکنان) و فردمحور (تحلیل دانش، توانایی، مهارت، سبک فعالیت و... فرد) مورد بررسی  قرار گرفته، گفت: بر اساس نتایج حاصل از تحلیل موارد ذکرشده، مدل شایستگی کارکنان طراحی  شده است.

وی با اظهار خرسندی از فعالیت کانون ارزیابی در شرکت گاز استان اصفهان، گفت: شناسایی و ایجاد ذخیره مدیریتی، کاهش خطای چشمگیر در تصمیم‌گیری‌های مربوط به انتخاب، انتصاب و ارتقای مدیران و کارشناسان، تشخیص نیازهای آموزشی و توسعه‌ای مدیران و کارشناسان، شناسایی پتانسیل های بالقوه افراد و ... از مهمترین اهداف و نتایج کانون های ارزیابی است.

علوی در پایان گزارشی از وضعیت گازرسانی در سطح استان اصفهان ارائه کرد و گفت: قطعاً، نتایج حاصل از کانون ارزیابی و انتصاب صحیح و علمی افراد در توسعه کمی وکیفی خدمات  نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر