/
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

شرکت گاز استان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی اراک تفاهمنامه همکاری امضا کردند

شرکت گاز استان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی اراک با هدف گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه و حمایت از پژوهش‌های علمی و صنعتی تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی امضا کردند.
کد خبر : ۱۱۴۲۴

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، در نشست مشترک بین مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اراک، با تاکید بر گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه و حمایت مالی از پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی، تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی میان این دو نهاد امضا شد.

در این نشست، عباسعلی حیدری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان علاقه‌مندی مراکز علمی به انجام پروژه‌های پژوهشی مبتنی بر تولیدات علمی کاربردی، ابراز امیدواری کرد که استادان دانشگاه با شناخت بیشتر از نیازهای واقعی صنعت و با انجام تحقیقات عملیاتی، موجب جلب اعتماد صنعت به دانشگاه شوند.

همچنین، محمدرضا سمیعی، مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی نیز از آمادگی کامل شرکت گاز به منظور حمایت مالی از پژوهش‌های علمی و صنعتی خبر داد و با تبیین سیاست‌های شرکت گاز استان مرکزی، اظهار امیدواری کرد که بسیاری از معضلات و مشکلات صنعت با کمک استادان و دانشجویان حل شود.

وی با اشاره به سهم ۷۵ درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی استان، شرکت گاز استان مرکزی را فضایی مناسب و مستعد برای انجام طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی عنوان کرد و حضور شخصیت‌های علمی و آکادمیک در شورای پژوهش گاز استان مرکزی را فرصتی مغتنم برای مراکز علمی دانست تا در جهت استحکام هرچه بیشتر ارتباط صنعت و دانشگاه گام بردارند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر