/
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

دستگاه حفاری 70 فتح نخستین دکل سبز شرکت ملی حفاری ایران شناخته شد

دستگاه حفاری 70 فتح ناوگان شرکت ملی حفاری ایران در نتیجه تلاش جمعی و خود جوش کارکنان دوستدار محیط زیست این دستگاه به عنوان نخستین دکل سبز شرکت شناخته شد .
کد خبر : ۱۱۴۴۷

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، کارکنان این دستگاه با راهنمایی و همراهی  رئیس دستگاه و افسر ایمنی توجه به محیط زیست پیرامونی دکل و همچنین اردوگاه (کمپ) را بخشی از وظایف فردی و اجتماعی تلقی و با علاقه مندی در اقدامی خود جوش نسبت به ایجاد فضای سبز در اطراف محیط کار خود مبادرت کردند .

رئیس دستگاه 70 فتح روز سه شنبه (10 مهرماه) هنگام کاشت 200 اصله نهال کم آب خواه و مقاوم در برابر شرایط اقلیمی و گرما در محل استقرار دکل در موقعیت عوده در نزدیکی اهواز گفت: فرهنگ درختکاری در میان کارکنان این دکل نهادینه شده است .

حجت الله مفتخر افزود: مجموعه کارکنان این دستگاه از اواخر سال 95 در پنج موقعیت عملیاتی که این دکل استقرار یافت با همکاری  منابع طبیعی مراکز استان ها و شهرستان ها و کسب راهنمایی از کارشناسان ذیربط در آن واحدها و همچنین واحد محیط زیست مدیریت HSE شرکت، در خصوص کاشت درخت در پیرامون دکل و اردوگاه دستگاه اقدام نمودند .

وی با بیان این که دستگاه 70 فتح چند هفته است که در موقعیت جدید مستقر شده است، توضیح داد: پیش از این کارکنان تلاشگر این دکل در منطقه لیشتر و آب شیرین گچساران، آغاجاری و  لالی نیز در این ارتباط فعالیت داشتند و تا پایان سال 96 افزون بر 750 اصله نهال شامل زیتون، بید و کهور غرس کرده اند که پس از پایان کار و ترخیص دکل، ادارات منابع طبیعی و ساکنان روستاها نگهداشت درختان را بر عهده گرفتند .

 مفتخر با قدردانی از مانی خشخوی دیلمی افسر HSE دستگاه که در فرهنگ سازی و ایجاد علاقه مندی در میان کارکنان دستگاه نقش مهمی داشته است، اظهار کرد: هنگام استقرار دستگاه در یک منطقه، کارکنان در کنار وظایف کاری تعریف شده، ایجاد فضای سبز و درختکاری را بخشی از وظایف خود قلمداد می کنند و هریک در فرصت فراغت از کار در زمینه حفظ و نگهداشت و آبیاری درختان غرس شده با توجه به سختی و خشکی زمین تلاش می کنند .

 سرپرست محیط زیست مدیریت HSE شرکت که به همراه چند تن از مسئولان و کارشناسان این مدیریت در مراسم امروز حضور داشت، با اشاره به تلاش خود جوش کارکنان دستگاه حفاری 70 فتح گفت: با توجه به فعالیت چشمگیر کارکنان این دستگاه در اهتمام ویژه به محیط زیست و ایجاد فضای سبز می توان این دستگاه حفاری را نخستین دکل سبز شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد .

مریم حمیداوی افزود: در قانون مدیریت پسماند می بایست دست کم 10 درصد فضای صنعتی هر سازمان به فضای سبز اختصاص یابد که در شرکت ملی حفاری ایران در نتیجه همکاری و همیاری کارکنان و برنامه ریزی های به عمل آمده هم اکنون بیش از 70 هکتار فضای سبز ایجاد گردیده که وسعت  فضای سبز را نسبت به نرم تعریف شده 13.5 درصد نشان می دهد .

وی اظهار کرد: این میزان فضای سبز  در بخش های کارگاهی، مجتمع های اداری و شهرک ها و واحدهای مسکونی سازمانی لحاظ و فضای سبز پیرامون دستگاه های حفاری و اردوگاه ها محاسبه نشده که با جمع بندی فضای سبز ایجاد شده در این بخش مساحت فضای سبز شرکت افزایش قابل توجهی خواهد یافت .

گفتنی است: دستگاه حفاری خشکی سنگین 70 فتح از شمار دکل های تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – یک  شرکت است که هم اکنون برای حفر یک حلقه چاه توسعه ای در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در مناطق نفتخیز جنوب بکارگیری شده است .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر