/
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

عادت به تامین نیاز از بازارهای خارجی را تغییر می‌دهیم

معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری گفت: تامین نیاز متقاضیان ایرانی از بازارهای خارجی به یک عادت تبدیل شده است که تشکیل فن‌بازارهای تخصصی این عادت را به سوی حمایت از کالای ایرانی تغییر می‌دهد.
کد خبر : ۱۱۷۵۰

نبض نفت - حسین صابری، در نشستی مطبوعاتی که امروز (شنبه، ۲۱ مهرماه) با هدف معرفی دومین رویداد استارت‌آپ دمو صنعت گاز برگزار شد، گفت: پارک علم و فناوری در سال‌های اخیر همکاری خود را با شرکت ملی گاز آغاز کرده تا بخش‌های مختلف صنعت گاز ایران، از توانمندی‌های داخلی مخترعان، پژوهشگران، صاحبان طرح و ایده و کسانی که توانایی تبدیل محصول، ایده و کسب‌وکار به یکدیگر را دارند، بهره‌مند شود.

وی افزود: فن بازار از سویی پذیرای عرضه‌کنندگان و از سوی دیگر پذیرای متقاضیان محصولات است. این متقاضیان می‌توانند سرمایه‌گذاران، شرکت‌های صنعتی یا حتی خود شرکت ملی گاز به عنوان مصرف‌کننده کلان باشند.

معاون توسعه فناورانه پردیس علم و فناوری، فن بازار تخصصی صنعت گاز را متولی تعیین و تعریف سازوکارهای حرفه‌ای صنعت گاز عنوان کرد که فراهم کردن ملزومات قانونی و فعال کردن مراکز فناوری را نیز برعهده دارد.

وی با بیان این‌که شرکت‌های صنعتی به طور معمول نیازهای خود را از بازارهای جهانی تامین می‌کنند، اظهار کرد: این موضوع به یک عادت تبدیل شده است، اما فن بازار در پی تغییر این عادت است تا شرکت‌های صنعتی از ظرفیت داخلی شرکت‌های دانش بنیان و نوپا نیز بهره‌مند شوند.

صابری، تقاضای فناوری جدید از سوی شرکت‌های صنعتی را نقطه اتصال آنان با شرکت‌های فناورانه عنوان کرد و گفت: در هفته‌های آینده، ۲ استان جدید به جمع ۱۷ استانی که دارای پارک علم و فناوری هستند افزوده می‌شود و این موضوع، بیانگر توسعه فضای استفاده از توان شرکت‌های ایرانی است.

معاون توسعه فناورانه پردیس علم و فناوری، با اشاره به اینکه نخستین فن بازار تخصصی با کمک شرکت ملی گاز راه‌اندازی شده است، درباره ایجاد دیگر بازارهای جدید اظهار کرد: از سال ۹۳، با همکاری سازمان بورس، نخستین بازار دارایی‌های فکری نیز شکل گرفت که معاملات آن نه متکی بر اوراق بهادار، بلکه متکی بر دارایی‌های فکری است و تاکنون حدود ۲۰۰ اختراع و دارایی فکری در آن عرضه شده که نتیجه آن بیش از ۲۰ معامله با ارزش ۲۹ میلیارد تومان است.

منبع: شانا

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر