/
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

تشریح عملکرد معاونت عملیات شرکت نفت و گاز پارس در شش ماهه نخست سال

معاون عمليات و پشتيباني شركت نفت و گاز پارس در گزارشي، عملکرد شش ماه نخست سال 97 این بخش را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۱۸۷۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومي شركت نفت و گاز پارس، یحیی رشیدی در گزارشی از وضعیت عملکرد معاونت عملیات و پشتیبانی در شش ماهه نخست امسال اعلام كرد: با تلاش كاركنان اين معاونت در نيمه نخست سال ٩٧، بيش از ٣ميليون نفر كار بدون حادثه ثبت شد.

وی به حوزه هاي كاري عمليات توليد اشاره کرد و گفت: راندمان كاري عمليات توليد در نیمه نخست امسال با توجه به تعميرات اساسي سكوهاي گازي،  ٩٣ درصد بوده بوده است.

رشیدی درباره عملکرد نيروگاه متمركز پارس جنوبي در مدت مذکور گفت: در این نیروگاه حدود يك ميليون و ٦٠٠ هزار مگاوات برق توليد شده است كه از اين ميزان ٢٤٦ هزار مگاوات ساعت برق به شبكه سراسري و مابقي به مصارف پالايشگاه هاي گازي مناطق يك و دو پارس جنوبي رسیده است.

به گفته معاون عمليات و پشتيباني شركت نفت و گاز پارس در بخش تعميرات عمليات توليد، ١٨٧ هزار و ١٥٢ نفر ساعت كاركرد در نيمه نخست سال جاري به ثبت رسيده است كه از اين ميزان، ٥٠ هزار نفر ساعت كاركرد و ٧ هزار دستور كار مربوط به تعميرات اساسي سكوهاي پارس جنوبي و ١٣٦ هزار ساعت كاركرد و ٢٠ هزار و ٣٤٩ دستور كار نيز به تعميرات روزانه اختصاص يافته است.

رشیدی با بیان اینکه در بخش خدمات فني چاه ها، ٤٥ درصد از آزمايش هاي فني سرچاهي، ٤٨ درصد از تعمير تجهيزات سرچاهي و ٤٦ درصد از چاه پيمايي (از ٥٠ درصد نيمه نخست سال) محقق شده، خاطرنشان کرد: در بخش خطوط لوله و تاسيسات مشترك عمليات نیز پيگراني Cleaning همه خطوط عمليات توليد پيش از تعميرات اساسي در مدت مذكور به پايان رسيده است.

وی درباره دیگر فعالیت های معاونت عملیات و پشتیبانی گفت: راه اندازی سیستم CO2 مربوط به LTR های سکوی فاز یک، تکمیل برق رسانی به سایت یک نفت و گاز پارس، تعمیر شیرهای 18 اینچ در کارگاه عملیات با ساخت ابزار مخصوص تعمیر بال ، تعمیرات اساسی 33000 ساعته واحد 5 و ایستگاه پشتیبان گاز نیروگاه متمرکز، بازرسی بیرونی خطوط لوله دریایی ROV با پیشرفت حدود 22درصد، تشکیل کمیته ساخت داخل و اقدام جهت ساخت قطعات حساس و استراتژیک، تهیه اسناد و مدارک لازم جهت استقرار سیستم مدیریت یکپارچه خطوط لوله دریایی PIMS) )از مهمترین اقدامات انجام شده معاونت عملیات و پشتیبانی از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر