/
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

پیدا شدن لاشه نهنگ سفید 12 متری در سه مایلی جزیره لاوان

لاشه یک نهنگ سفید 12 متری روز جمعه 27 مهرماه در سه مایلی جزیره لاوان پیدا شد.
کد خبر : ۱۲۰۲۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه لاوان، بر اساس گزارش دریافتی در مورد واژگون شدن یک قایق در اطراف جزیره لاوان و احتمال آسیب‌دیدگی خدمه آن، همكاران واحد عملیات دریایی منطقه بلافاصله همراه با واحدهای حراست، HSE و روابط عمومی به محل اعزام شدند، ولی متاسفانه با نزدیک شدن شناور عملیات دریایی به محل مورد نظر، متوجه شدند آنچه بر روی آب شناور است لاشه یک نهنگ سفید 12 متری از نوع «براید» است كه شكم آن دچار پارگی شده و اندام‌های داخلی آن بیرون زده است.

در این راستا، همكاران واحدهای HSE، عملیات دریایی و حراست با بررسی‌های لازم و تهیه عكس از لاشه نهنگ، گزارش کامل موضوع را به سازمان محیط زیست استان هرمزگان اعلام كردند. از علت تلف شدن این نهنگ، هیچ اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است، نهنگ‌های «براید» تا عمق 300 متری دریا در خلیج‌فارس، اقیانوس اطلس، آرام و هند، مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری و آب‌هایی با حرارت 16 درجه سانتیگراد به بالا زندگی می‌کنند. این نهنگ‌ها از گونه‌های در معرض خطر انقراض جهانی هستند و از مهمترین دلایل مرگ آنها می‌توان به برخورد با ادوات و شناورهای ماهیگیری و گرفتار شدن در آب‌های کم عمق اشاره کرد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر