/
۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
مدیرتصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران:

لجن تصفیه خانه فاضلاب بدون استفاده انباشته می شود

مدیرتصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران با بیان این که لجن تولیدی این تصفیه خانه درحال حاضر بدون استفاده انباشته می شود، از تبدیل این لجن به کود و سوخت درصورت فرآوری خبرداد.
کد خبر : ۹۶۵۴

محمد خزایی در پاسخ به پرسش نبض نفت درباره این که آیا لجن تولید شده دراین تصفیه خانه کارایی دارد گفت:باید روی لجن تولیدی کلاس B تصفیه خانه جنوب تهران عملیاتی انجام شود که الان انجام نمی شود ولی در طرح های شرکت فاضلاب هست که این لجن را به محصولی قابل استفاده تبدیل کنند، استفاده های این نوع لجن متفاوت است، می تواند به عنوان کود یا سوخت استفاده شود.

به گفته وی درحال حاضر این لجن بدون استفاده در قسمت جنوبی سایت (تصفیه خانه) انباشته می شود ولی اگر 6ماه مقابل نور آفتاب با شرایطی نگه داری شود قابلیت استفاده {برای کود} را پیدا می کند که در طرح های شرکت فاضلاب هست که با تملک برخی از اراضی چنین کاری را انجام دهند.

وی افزود: درحال حاضر روزانه 300 تا 400 تن لجن در این تصفیه خانه تولید داریم.

وی با بیان این که تصفیه خانه جنوب تهران در 8مدول برای جمعیتی بالغ بر 4میلیون و 200 هزارنفر طراحی شده است، افزود:ظرفیت روزانه این تصفیه خانه 900 هزارمتر مکعب فاضلاب است و درحال حاضر 6مدول این تصفیه خانه برای 3میلیون و 300هزارنفر جمعیت در حال بهره برداری است و واحدهای 7 و 8 آن در حال برگزاری مناقصه است.

به گفته وی دراین تصفیه خانه 450 مترمکعب در روز پساب تولیدی صرف آبیاری اراضی کشاورزی جنوب تهران می شود و ادامه داد:لجن اولیه تصفیه خانه پس از تغلیظ به لجن ثانویه تبدیل می شود که پس از اضافه کردن مواد پلمیری وچرخش در هاضم ها ، گاز متان با خلوص 65 درصد از آنها به دست می آید که برای تولید برق استفاده می شود.

وی تصریح کرد:حدود 35 هزارمتر مکعب در روز گاز متان دراین تصفیه خانه تولید می شود که برای 4 واحد موتور گازسوز تولید برق به ظرفیت 5مگاوات ساعت استفاده می شود که 80 درصد از برق مصرفی تصفیه خانه از طریق این فرآیند تولید می شود.

تهیه و تولید: حسین بردبار

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر