/
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌های آموزشی شرکت نفت فلات قاره ایران

رییس واحد آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران، گفت: با وجود افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های این واحد، با برگزاری دوره‌های آموزشی درون‌سازمانی و راه‌اندازی فضای آموزشی مناسب، در هزینه‌های آموزشی شرکت نفت فلات قاره ایران صرفه‌جویی چشمگیری انجام شده است.
کد خبر : ۱۲۲۶۶

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، امید مولاوردی‌خانی افزود: واحد آموزش این شرکت موفق شده فعالیت‌های خود را به نحو فزاینده‌ای افزایش دهد که این اقدامات با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای و بخشنامه‌های صادر شده از سوی وزارت نفت برای صرفه‌جویی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 وی با بیان اینکه در چند سال گذشته اقدامات ارزشمندی در راستای دستیابی به اهداف آموزشی در این شرکت انجام شده است، گفت: یکی از کارهای مهم، برگزاری دوره‌های HUET (فرار از مهلکه هلی‌کوپتر) وHLO  (نشست و راهبری هلی‌کوپتر) بود که خوشبختانه در سال جاری موفق به برگزاری آنها به صورت درون‌سازمانی شدیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته این دوره‌ها در شرکت‌ها و مراکز آموزشی بیرون از سازمان برگزار می‌شد که هزینه زیادی را به شرکت تحمیل می‌کرد، ولی با دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری، این دوره‌ها از این پس به صورت درون‌سازمانی و با یک سوم هزینه برگزار می‌گردد. با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال نزدیک به 20 دوره آموزشی HUET در منطقه کیش وHLO  در سایر مناطق عملیاتی برگزار می‌گردد که صرفه‌جویی قابل توجهی برای شرکت به دنبال خواهد داشت. البته هیچ تغییری از نظر کیفی در این دوره‌ها اعمال نشده و با همان اساتید و سرفصل‌ها برگزار خواهد شد.

رییس واحد آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی فضای آموزشی پیشرفته در این شرکت گفت: در سال‌های گذشته فضای مناسب برای برگزاری دوره‌های آموزشی در این شرکت وجود نداشت و مجبور بودیم از امکانات شرکت‌های بیرون از سازمان برای این منظور استفاده کنیم که هزینه‌های زیادی را به شرکت تحمیل می‌کرد ولی خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده، حمایت‌‌های مدیرعامل و مدیر منابع انسانی، همچنین واحدهای تدارکات و امور مالی، این فضای آموزشی در شرکت راه‌اندازی شده است. این فضای آموزشی با ظرفیت 20 نفر، از امکانات مناسبی مانند دیتاپروژکتور، تخته وایت‌برد هوشمند و ... برخوردار است و با برگزاری دوره‌های آموزشی در این فضا می‌توانیم صرفه‌جویی بسیار خوبی در هزینه‌ها داشته باشیم. البته از آغاز سال تاکنون 60 دوره آموزشی در این مکان با لوازم و تجهیزات قدیمی برگزار شده که با تجهیز این فضا، کیفیت دوره‌های آموزشی نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به تمدید گواهینامه استاندارد ISO 10015 از شرکت توف‌نورد آلمان گفت: با تلاش همه همکاران واحد آموزش و انجام بررسی‌های لازم توسط کارشناسان شرکت توف‌نورد، این گواهینامه آموزشی دوباره تمدید شد که نشان‌دهنده پیاده‌سازی استاندارد در واحد آموزش این شرکت است.

مولاوردی‌‌خانی افزود: با حمایت مدیرعامل شرکت، دوره‌های مدیریت کسب‌و‌کار (Mini MBA) با حضور تعدادی از کارکنان ستاد تهران برگزار شد و در آینده نزدیک برای کارکنان مناطق عملیاتی نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: اقدام ارزشمند دیگر، برگزاری دوره‌های مدیریت فرودگاهی برای 15 نفر از کارکنان مناطق عملیاتی است که با توجه به الزامی بودن این دوره‌ها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، اقدامی ارزشمند در جهت امنیت پروازها و برقراری نشست و برخاست هواپیماها در مناطق عملیاتی است. این افراد به مدت یک سال در دانشکده سازمان هواپیمایی کشوری دوره‌های لازم را سپری نموده و گواهینامه‌های لازم را دریافت کرده‌اند. همچنین برای 100 نفر از کارکنان مناطق عملیاتی دوره‌های آموزشی کاربران رادیویی برگزار شده که مربوط به اسکله‌های دریایی است و همه این افراد گواهینامه معتبر بین‌المللی از سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه آزمون‌های خروجی زبان انگلیسی در مناطق عملیاتی که در چند سال گذشته دچار وقفه شده بود در سال جاری برگزار شد. این آزمون‌ها با پیگیری‌های فراوان و دریافت مجوز از آموزش مرکزی نفت برگزار و پاداش کارکنانی که موفق به گذراندن سطح لازم شده‌اند نیز پرداخت شد.

مولاوردی‌خانی در مورد برنامه‌های آینده واحد آموزش گفت: راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی در این شرکت از مهمترین برنامه‌های این واحد است که در صورت خریداری تجهیزات لازم، یک سری از دوره‌های آموزشی عمومی‌تر مانند آیین نگارش، نرم‌افزار، حقوق شهروندی و ... به صورت مجازی و از راه دور برگزار می‌شود که با اجرایی شدن این اقدام صرفه‌جویی بسیار زیادی در هزینه‌های شرکت خواهد شد. همچنین ارتقاء استاندارد واحد آموزش به 29990 که فراتر از استاندارد 10015 است و افزایش کمی و کیفی برگزاری دوره‌های آموزشی HSE با توجه به اهمیت این دوره‌ها، از دیگر برنامه‌های واحد آموزش است.

امید مولاوردی‌خانی در پایان با ارائه آماری از فعالیت‌های واحد آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران در نیمه نخست سال جاری گفت: در این مدت بیش از 118 هزار نفر ساعت در قالب 215 دوره آموزشی برای بیش از 4 هزار و 600 نفر از همکاران برگزار شده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر