/
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱

بررسی آخرین وضعیت ایمنی فرودگاه‌های ملكی شركت نفت فلات قاره ایران

در جلسه‌ای با حضور مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت، معاون ایمنی وزارت نفت، مشاور هوانوردی صنعت نفت، رییس HSE شرکت نفت فلات قاره ایران و جمعی از همکاران، آخرین وضعیت ایمنی زمینی فرودگاه‌های ملكی این شركت مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۳۹۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، در آغاز این جلسه دکتر شیریان‌پور، رییس امور HSE، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این شرکت در گزارشی به بیان وضعیت ایمنی زمینی فرودگاه‌های ملکی شرکت در مناطق عملیاتی سیری، لاوان و بهرگان پرداخت.

وی با بیان اینکه موضوع ایمنی فرودگاه، هم در فلات قاره و در شرکت ملی نفت همراستا با تولید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: در این زمینه كميته استانداردسازي فرودگاه‌هاي ملكي شركت نفت فلات قاره ايران تشكيل شده و اولويت‌بندي سطوح استاندارد بر مبنای تجهيزات ايمني و ناوبري فرودگاهي، زيرساخت‌ها و عمليات پشتيباني و بهسازي فرودگاه‌ها قرار داده شده است.

وی در ادامه به بیان مشکلات موجود در فرودگاه‌های این شرکت و اقدامات انجام شده برای رفع این چالش‌ها پرداخت.

در ادامه، پورراکی معاون ایمنی وزارت نفت نیز گفت: در چند ماه گذشته با تشکیل کارگروهی، 9 فرودگاه صنعت نفت مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت و جلسه امروز در مورد بررسی وضعیت 3 فرودگاه ملکی شرکت نفت فلات قاره ایران است.

وی افزود: هدف از این اقدام استفاده از تخصص و مشاوره‌های روز در جهت اصلاح ایمنی فرودگا‌ه‌ها و پروازها در شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است و امیدوارم با پایان این جلسه‌ها و ارزیابی‌ها، شاهد بهبود وضعیت در این زمینه باشیم. همچنین مانی‌ عبداله‌زاده مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران در سخنانی، مبحث هوانوردی و فرودگاهی در شرکت ملی نفت و به‌ویژه شرکت نفت فلات قاره ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت ملی نفت تاکید فراوانی برای افزایش ایمنی هوانوردی در این صنعت و پیگیری مشکلات تا رفع کامل آنها داشته‌اند.

وی همچنین از تدوین شیوه‌نامه جدید ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاهی برای همه مناطق عملیاتی صنعت نفت خبر داد و گفت: این شیوه‌نامه که به زودی ابلاغ می‌شود کمک شایانی در راستای ساماندهی مشکلات و چالش‌های ایمنی در این زمینه خواهد بود. در ادامه، مشاور هوانوردی وزارت نفت با بیان اینکه صنعت هوانوردی در تحقق اهداف کلان شرکت‌ها بسیار مهم و استفاده از آن برای شرکت‌های نفتی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: اگر می‌خواهیم صنعت هوانوردی پویا داشته باشیم باید در راس آن ایمنی و امنیت را حفظ نماییم. کاظم‌پور افزود: به اعتقاد بنده، ایمنی و امنیت نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است چرا که در صورت به خطر افتادن این مقوله، امینت کشور با خطر مواجه می‌شود. بنابراین یا باید فرودگاه‌ها، ایمنی کاملا به روز داشته باشند و یا در غیر این صورت باید آنها را ببندیم و چیزی بینابین وجود ندارد. البته خوشبختانه با اهتمام و تلاش همه همکاران، بسیاری از چالش‌ها برطرف شده است و امیدوارم به زودی سایر مشکلات نیز برطرف گردد.

در ادامه این جلسه وضعیت ایمنی فرودگاه‌های سیری، لاوان و بهرگان به تفکیک بررسی و راهکارهای لازم برای رفع چالش‌های آنها اتخاذ شد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر