/
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

پایان تعمیرات اساسی سالیانه سکوهای گازی پارس جنوبی

رئیس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس از پایان تعمیرات اساسی سکوهای میدان گازی پارس جنوبی به منظور افزایش ضریب اطمینان تولید گاز در فصل زمستان خبر داد.
کد خبر : ۱۲۳۱۹

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس، هادی فخر زاده با اشاره به پایان تعمیرات اساسی سالیانه 23 سکوی عملیات تولید این شرکت گفت: تعمیرات اساسی این سکوها در مدت 6 ماه، با صدور و انجام بیش از 8500 دستور کار و 70 هزار نفر ساعت کار بدون حادثه به پایان رسیده است.

رئیس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس، با بیان اینکه از سال گذاشته 6 سکو به تعداد سکوهای تحت راهبری مدیریت عملیات تولید افزوده شده، گفت: با وجود افزایش حوزه کاری تعمیرات سالیانه از 17 سکو به 23 سکو ، خوشبختانه در مقایسه با سال گذشته بازه زمانی تعمیرات سالیانه از 179 روز به 173 روز رسیده است.

فخر زاده به بومی سازی ساخت و تعویض تیپ فلرهای فشار بالا و فشار پایین دو سکوی تولیدی به عنوان یکی از حساس ترین فعالیت های تعمیراتی در بازه تعمیرات سالیانه سکوهای پارس جنوبی اشاره کرد و درباره دیگر فعالیت های تعمیراتی در دوره یاد شده، گفت: بازبینی و رفع عیوب مخازن، سرویس و کالیبراسیون شیرآلات ایمنی سرچاهی، بروز رسانی سیستم های کنترلی سکو، کالیبراسیون ولوهای سایز بزرگ ، بروز رسانی سیستم های ایمنی و ابزار دقیق سکو و نوسازی قسمت های معیوب پایپینگ از جمله این فعالیت های تعمیراتی بوده است.

به گفته رئیس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس، تعمیرات سالیانه سکوهای پارس جنوبی ، با در نظر گرفتن مولفه‌های ایمنی و به منظور افزایش ضریب اطمینان تولید پایدار گاز در فصول سرد سال انجام می شود.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر