/
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

پايان لوله گذاري دريايي دومين خط لوله اصلي فازهاي ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبي

مجری طرح توسعه فاز هاي ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی از پایان عملیات لوله‌گذاری دریایی دومین خط لوله اصلی این طرح خبر داد.
کد خبر : ۱۴۰۸۸

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومي شركت نفت و گاز پارس، فرهاد ايزدجو اعلام كرد: عمليات لوله گذاري دريايي خط اتصال سكوي فاز ٢٣ طرح توسعه فازهاي ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبي به پالايشگاه خشكي و خط لوله ٤ اينچ انتقال گلايكول پالايشگاهي به سكوي اين طرح تكميل شد.

مجری طرح توسعه فاز هاي ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی با اشاره به لوله گذاري اين خط دريايي به طول ١٠٠ كيلومتر توسط شناور لوله گذار "سي مستر" گفت: اين خط لوله ٣٢ اينچي، منابع گازي سكوي ٢٣ را به پالايشگاه فازهاي ٢٢ تا٢٤ پارس جنوبي منتقل خواهد كرد.

ايزدجو با بيان اينكه عمليات لوله گذاري سكوي فاز ٢٣ پارس جنوبي باتوجه به تغييرات فصلي و در شرايط نامناسب آب و هوايي دريا تكميل شده است، اظهار كرد: اين عمليات به همت گروه هايي از متخصصان بخش كارفرما و پيمانكار طرح در وضعيت ايمني كامل و بدون هيچ حادثه اي به پايان رسيد.

وي اتصال سكوي اصلي ٢٣ و سكوي اقماري B٢٤ به يكديگر را از ديگر برنامه هاي بخش خط لوله فازهاي ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبي عنوان كرد و گفت: بزودي عمليات لوله گذاري خط ٢٠ اينچ ميان اين دو موقعيت به طول ٧.٥ كيلومتر آغاز مي شود.

لازم به ذكر است كه خط لوله نخست اين طرح شامل سكوي ٢٢ و همچنين خط لوله مياني اين سكو و سكوي اقماري A٢٤ پيش از اين تكميل شده بود.

به گفته اين مجري طرح، قرار است در هفته جاري خط لوله اول فازهاي ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبي با بهره برداري از سكوي فاز ٢٢ عملياتي شده و به بهره برداري برسد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر