/
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

تأمین 70 درصد سبد انرژی استان گلستان با گاز طبیعی

با اقدامات انجام شده برای تامین گاز طبیعی در بخش های مختلف مصرف، در حال حاضر در مجموع 70 درصد سبد انرژی مورد نیاز استان گلستان از گاز طبیعی تامین می شود.
کد خبر : ۱۲۳۲۲

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمدرحیم رحیمی مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان باحضور در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس، با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به نقش پر رنگ گاز طبیعی در تامین انرژی استان و وجود تاسیسات گاز در سطح شهرها و روستاها، مقوله توجه به مباحث ایمنی در مصرف این منبع انرژی، بسیار با اهمیت بوده و لازم است  مشترکین گرامی به آن توجه ویژه داشته و رعایت کنند.

وی  در ادامه بر اهمیت حفاظت از تاسیسات گازرسانی و ایمن بودن آن ها تاکید کرد و گفت: پیش از انجام هرگونه حفاری در معابر شهری و روستایی بایستی هماهنگی لازم با ادارات گاز انجام شود.

رحیمی افزود: تنها در شهرستان گنبدکاووس یک پنجم تاسیسات استان وجود دارد و تامین ایمنی این تاسیسات و نیز استفاده درست و ایمن از گاز در منازل و سایر مکان ها با توجه به افزایش مصرف آن  بویژه در فصل سرد سال بسیار اهمیت دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با اشاره به اینکه 95 درصد روستاهای گلستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، به اقدامات انجام شده برای گازرسانی به روستاهای گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: تاکنون  139 روستا از مجموع 163 روستای این شهرستان از نعمت گاز برخوردارند، ضمن اینکه  پنج روستای دیگر نیز در حال اجرا  بوده و تلاش می شود در دهه فجر امسال به بهره برداری برسند.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر