/
۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

افزایش 41 درصدی مصرف گاز در خراسان رضوی در هفته گذشته

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: با توجه به برودت هوای هفته گذشته در این استان حجم مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 41 درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۱۲۳۷۲

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدحمید فانی با بیان این مطلب، اظهار کرد: روزهای پنجم تا یازدهم آبان ماه سال جاری، 272 میلیون مترمکعب گاز در خراسان رضوی مصرف شد که این میزان در مدت مشابه پارسال 193 میلیون مترمکعب بود.

وی ادامه داد: بیش از دو میلیون خانوار تحت پوشش شبکه گازرسانی خراسان رضوی هستند و با توجه به فصل سرما به مشترکان توصیه می شود نکات ایمنی را پیش از راه اندازی وسایل گازسوز رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: استفاده از کلاه  H و اطمینان از باز بودن مسیر دودکش نیز موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ به این منظور مشترکان می توانند وزنه ای را از مسیر دودکش از طریق نخ به پایین هدایت کنند، اگر وزنه در محل ورودی دودکش مشاهده شد، مسیر باز است در غیر این صورت، مسیر مسدود بوده و باید جهت بازبینی اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: استفاده از لوله های بخاری استاندارد فلزی نکته دیگری است که مشترکان باید رعایت کنند؛ در هیچ شرایطی نباید از لوله های فنری یا آکاردئونی استفاده شود و کنترل دقیق اتصالات شیلنگ به بخاری و لوله گاز هم از دیگر موارد ایمنی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فانی ادامه داد: حداکثر طول شلنگ گاز هم باید یک متر و 20 سانتیمتر و دو طرف محل اتصال به وسیله بست فلزی محکم شده و از هیچ وسیله دیگری استفاده نشود؛ بعد از روشن شدن وسیله گازسوز نیز مشترکان باید از گرم بودن دودکش اطمینان حاصل کنند زیرا اگر لوله دودکش سرد باشد، علامتی برای مکش معکوس گاز سمی است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر