/
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
در بین 50 شرکت تابعه نفت و گاز

کسب رتبه نخست واحد آموزش شرکت پالایش گاز ایلام در هفت دوره متوالی

واحد آموزش شرکت پالایش گاز ایلام در هفت دوره متوالی و به نسبت تعداد کارکنان، حائز رتبه اول در حوزه آموزش های مجازی در بین 50 شرکت تابعه نفت و گاز شده است ...
کد خبر : ۱۲۴۷۸

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جلال قاسمی، رییس آموزش شرکت پالایش گاز ایلام با بیان این مطلب، افزود: حمایت همه جانبه مدیرعامل از آموزش های مجازی، بلوغ فکری، تعلق خاطر و تحصیلات عاليه همکاران، باعث کسب این رتبه های برتر شده است .

وی اظهار داشت: آموزش های مجازی که امروزه نقش خوبی در سطح شرکت ها، دانشگاه ها و سازمان ها بازی می کنند، بیش از دو سال است که در این شرکت پیاده سازی و مورد اجرا قرار گرفته است.

قاسمی با اشاره به اینکه این آموزش ها که از طریق شرکت ملی گاز ایران طراحی و مورد پشتیبانی واقع شده، تصریح کرد: برای شروع، ابتدا 80 دوره فنی، تخصصی، عمومي، زبان انگليسي در اين سامانه بارگذاري و در حال حاضر بیش از 150دوره قابل استفاده همکاران است.

وی میزان مشارکت کارکنان در 6 ماهه نخست سال جاری را 51 دوره برای 300 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: در مجموع از زمستان سال 1395 تاکنون، 951 نفر معادل 18 هزار نفر ساعت  آموزش های مجازی را فرا گرفته اند .

رییس آموزش شرکت پالایش گاز ایلام به استراتژی آموزش اشاره کرد و گفت: ابتدا نیازسنجی ها كه از حساسيت بالايي برخوردار است، به درستي شناسایی، سپس برنامه ریزي و اجرا و در پايان مورد پايش قرار مي گيرند.

قاسمی با اشاره به اینکه پایه و اساس هر آموزش اثربخشی در سازمان و شناسایی نیازهای آموزشی واقعي کارکنان است، افزود: در این راستا، واحد آموزش این شرکت ضمن مکانیزه کردن فرآیند نیازسنجی از طریق سامانه الكترونيكي سیستم مدیریت یکپارچه ايده و متعاقب آن، طرح در کمیته نیازسنجی آموزشی، شرایط را برای تحقق این مهم به خوبی فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به اينكه به‌روز نگه داشتن نگرش، دانش و مهارت كاركنان در گرو برگزاري اثربخش دوره هاي آموزشی است، اظهار داشت: نیازسنجی آموزشی طی پنج سال گذشته بصورت میانگین براي 90 تا ١٠٠ نفر از كاركنان صورت گرفته، به طوري كه عدالت آموزشي براي كليه كاركنان محقق گردد.

رییس آموزش شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: برنامه ریزی آموزشی با توجه به ماهیت شغلی واحدها و به تبع آن کارکنان، بخصوص در شرکت های عملیاتی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: میزان مطلوبیت و دسترسی به برنامه های آموزشی سال گذشته حدود 90 درصد بوده و از ابتدای سال جاری تاکنون به 97 درصد رسیده است.

قاسمی افزود: ميزان ساعات برگزاري دورهاي حين خدمت و حضوري كاركنان در سال ١٣٩٥ معادل ٢٩ هزار نفر ساعت، در سال ١٣٩٦ معادل ٣١ هزار و500 نفر ساعت و در 6 ماهه اول سال جاري، ١٨ هزار نفر ساعت بوده است.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر