/
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱

نيروهاي صنعت نفت؛ سربازان خط مقدم انقلاب و مبارزين قدرتمند تحريم

فرمانده مرکز بسیج وزارت نفت گفت: نيروهاي صنعت نفت سربازان خط مقدم انقلاب و مبارزين قدرتمند تحريم هستند و اميدواريم که با تلاش این نیروهای خدوم به خصوص صنعت گاز هر روز شاهد شكوفايي بيش از پيش اين صنعت باشيم .
کد خبر : ۱۲۹۵۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمدعلی فلاح فرمانده مرکز بسیج وزارت نفت در مراسم مانوری با سناريوي خرابكاري در ايستگاه تقليل فشار گاز با محوريت بسيج که با حضور وحیدرضا زیدی‌فرد معاون پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اداره کل HSE وزارت نفت، یدالله رحماني فرمانده حوزه بسيج شركت ملي گاز ایران ، رضاعلي معاون عمليات مركز بسيج وزارت نفت ، خسروي معاون عمليات بسيج وزارتخانه ها و ادارات در شركت گاز استان تهران برگزار شد، ضمن تبريك هفته وحدت و هفته بسيج، با بیان مطلب فوق، بركات استمرار اين برنامه ها را شناسايي آسيب ها، نقاط ضعف و مشكلات دانست و برطرف کردن آن ها را موجب امنيت استمرار گازرساني به مردم عزيز برشمرد .

وی در ادامه سخنان خود بسيج را تفكري فراگير دانست كه در مقاطع مختلف گاهي در دفاع مقدس، گاهي در سازندگي و گاهي در زمینه های تخصصي سازماني حضوري پررنگ دارد .

در ادامه این مراسم یدالله رحمانی فرمانده حوزه بسيج شركت ملي گاز ایران در خصوص این مانور اظهار کرد: اين مانور كه در زمره مانورهاي دورميزي نام برده مي شود، به منظور شبيه سازي واقعيت هاي تلخ احتمالي براي مديران ستادي و عناصر عملياتي در حوزه پدافند غيرعامل و اجراي دقيق خط مشي شركت گاز استان تهران در مواقع بحران برنامه ريزي  شد.

وی در ادامه تمرين مديران ستادي و اجرايي ، تمرين عملي هماهنگي با بسيج و ساير واحدهاي ستادي ، ايجاد آمادگي بيشتر براي مقابله با بحران ، آشكار سازي مشكلات ، نارسايي ها و كمبودها اعم از موارد مديريتي و تجهيزات ، ارزيابي نحوه مديريت بر منابع و امكانات، ايجاد هماهنگي و وحدت فرماندهي، ارزيابي مهارت نيروهاي عملياتي و بسيج در بكارگيري تجهيزات، ارزيابي سامانه ارتباطي بحران و واكنش هاي اضطراري سازمان هاي همكار و مستند سازي مانور به منظور افزايش سطح آگاهي و آموزش مردم و پرسنل عملياتي را از اهداف اين مانور بر شمرد.

وی افزود: سناريو ترسيم شده در اين مانور، انفجار ايستگاه تقليل فشار و قطع گاز 4 تا 10 هزار مشترك بود؛ اين مانور با گزارش مردمي آغاز شد و گزارشات مرتبط به صورت مداوم به مسئولين كميته بحران در شركت گاز استان تهران ، ستاد شركت ملي گاز ، استانداري تهران ، وزارت كشور و قرارگاه ثارالله ارسال شد.

رحمانی ادامه داد: از نكات برجسته اين مانور، وظايف تعريف شده واحدها و هماهنگي خاص مدير عامل گاز استان تهران با بسيج آن شركت بود كه وظيفه امنيت محل حادثه و ساير ايستگاه هاي شهري و وصل مجدد گاز مشتركان به آن بخش سپرده شده بود .

در پايان مانور نیز مدير عامل گاز استان تهران ضمن تبريك هفته بسيج و سالروز ولادت پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد (ص) حضور بسيج را در تمامي صحنه هاي انقلاب حضوري موثر و ارزشمند دانست و گفت: حفظ كيان كشور و نظام ، حفظ ارزش ها و نقش بي بديل در تمامي عرصه هاي تخصصي و فرهنگي از بركات نيروي بسيج  است.

شایان ذکر است در اين مانور واحدهاي ستادي استان تهران اعم از مركز پيام ، كميته بحران و پدافند غيرعامل ، واحد مالي و پشتيباني، امور مهندسي، مخابرات ، بازرسي فني ، HSE ، روابط عمومي ، امور كالا ، حمل و نقل و واحدهاي عملياتي اداره گاز منطقه 4، بسيج و حراست حضور داشتند.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر