/
۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

ورودی آب به سدهای کشور دوبرابر شده است

سرپرست گروه بهره برداری از سدهای کشور شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب کشور گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا نیمه آذر، ورودی آب سدها حدود 6.5 میلیارد مترمکعب است که این رقم درمدت مشابه سال گذشته حدود 3 میلیارد مترمکعب بوده است.
کد خبر : ۱۳۲۴۸

نبض نفت - وحید عسگری نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون 178 سد مهم در حال بهره برداری در کشور وجود دارد افزود: ظرفیت این سدها معادل 50 میلیارد مترمکعب است.

وی گفت: خروجی آب از سدها تاکنون 4 میلیارد مترمکعب بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 5.5 میلیارد مترمکعب بوده است.

سرپرست گروه بهره برداری از سدهای کشور شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب کشور موجودی فعلی آب درمخازن سدهای کشور را 22.5 میلیارد مترمکعب دانست و ادامه داد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 8 درصد افزایش مواجه است.

عسگری نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون 55 درصد مخازن سدهای کشور خالی است گفت: 17 سد بیش از 90 درصد ظرفیت خود و 111 سد کمتر از 50 درصد ظرفیت خود موجودی دارد.

وی میزان بارشها از ابتداری مهرماه را تا نیمه آذر بطور متوسط در کل کشور 78 میلی متر دانست و ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته این رقم معادل 25 میلی متر بوده همچنین متوسط بارشها در دراز مدت درمدت مشابه 41 میلی متر بوده است.

سرپرست گروه بهره برداری از سدهای کشور شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب کشور با اشاره به اینکه روند بارشها افزایشی است افزود: بیشترین میزان بارش در استان گیلان با 425 میلی متر بارش در دوماه و نیم گذشته و کمترین میزان بارش هم در استان سیستان و بلوچستان با 3 میلی متر بارش بوده است.

منبع: خبر گزاری صداوسیما

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر