/
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
لحظه به لحظه با مذاکرات اوپک

چشم‌ها به وین، امیدواری ایران به دستیابی به نتیجه در نشست اوپک

«بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران پس از پایان نشست روز پنجشنبه اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین پایتخت اتریش، با حضور در جمع خبرنگاران، فضای این نشست را سخت توصیف، ولی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات به نتیجه برسد.
کد خبر : ۱۳۲۶۳
چشم‌ها به وین، امیدواری ایران به دستیابی به نتیجه در نشست اوپک

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، وی با تاکید بر اینکه ایران برای نتیجه مذاکرات نگرانی ندارد، در پاسخ به این سوال که آیا امیدی به توافق هست؟ گفت: انسان به امید زنده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان نیز پس از خروج از نشست، در پاسخ به سوال خبرنگاران تنها به این جمله اکتفا کرد که «مذاکرات ادامه پیدا میکند.»

ثامر عباس غضبان، وزیر نفت عراق هم با بیان اینکه همچنان درباره میزان تولید به رایزنی ادامه میدهیم، گفت: فردا (جمعه، 16 آذر ماه) به رایزنی با غیراوپکیها ادامه میدهیم.

برخی وزرا نیز بدون هیچ موضعگیری مشخصی، دبیرخانه اوپک را ترک کردند.

نشست 175 اوپک با حضور 14 عضو این سازمان، پس از حدود 6 ساعت جلسه پشت درهای بسته پایان یافت و ادامه جلسه به جمعه موکول شد.

پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که اعضای اوپک با کاهش اندک تولید موافق هستند.

زنگنه پیش از آغاز مذاکرات گفته بود که صحبت از کاهش 1.3 تا 2.4 میلیون بشکهای سطح تولید مطرح است و قرار است درباره این ارقام بحث شود.

وزیر نفت با بیان اینکه تهران با کاهش تولید اوپک مشکلی ندارد و این مسئله به تصمیم اکثریت اعضا وابسته است، یادآور شده بود که ایران تا زمان رفع کامل تحریمها به هیچ توافقی برای کاهش تولید ملحق نمیشود.


نتیجه اجلاسیه اوپک چه خواهد بود؟

موید حسینی صدر مشاور وزیر نفت درباره سناریوی احتمالی عربستان سعودی و آمریکا در نشست اوپک گفت: به طور قطع هر اقدام غیر منتظره موجب رخ دادن اتفاقات پیش بینی نشده خواهد بود.

ممکن است در اجلاس امروز اوپک به توافقی نرسیم

وزیر انرژی عربستان در جدیدترین اظهار نظر امروز خود از احتمال به توافق نرسیدن تولیدکنندگان اوپک و متحدان غیر اوپکی آنها برای کاهش تولیدات سخن گفته است.

اوپک‌ در‌ انتظار تصمیم روسیه برای تعیین رقم‌کاهش تولید

دو منبع آگاه گفتند، اوپک در نشست روز پنجشنبه خود بر سر کاهش تولید به توافق رسیده، اما برای تصمیم گیری در مورد رقم‌دقیق کاهش، منتظر تعهد روسیه نسبت به کاهش تولید است.

مذاکرات پوتین و نواک بر سر کاهش تولید پیش از نشست با اوپک

سخنگوی کرملین امروز گفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و الکساندر نواک، وزیر انرژی این کشور پیش از نشست با اوپک در وین، مذاکراتی داشتند.

رویترز مدعی موافقت ایران با کاهش تولید شد

رویترز به نقل از یک منبع آگاه در اوپک نوشت ایران به اوپک برای کاهش تولید چراغ سبز داده است.

اوپک و غیراوپک برای کاهش 1.2 میلیون بشکه‌ای تولید توافق کردند

کشورهای عضو و غیر عضو اوپک با کاهش روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت موافقت کردند و ایران از این کاهش معاف شد.

موافقت روسیه با کاهش ۲۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت خود

یک منبع وزارت انرژی روسیه گفت روسیه آماده است در راستای توافق با اوپک روزانه ۲۰۰ هزار بشکه از تولید نفت خود را کم کند.

جهش ۵ درصدی قیمت نفت پس از اعلام توافق اوپک

انتشار گزارش‌های اولیه درباره توافق اعضای اوپک برای کاهش تولید نفت سبب شد قیمت نفت حدود ۵ درصد افزایش یابد.

زنگنه: به آنچه منافع اوپک و ایران را تامین میکند دست یافتیم

وزیر نفت درباره نتیجه مذاکرات فشرده وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک گفت: به آنچه تامینکننده منافع اوپک و ایران است، دست یافتیم.

وزیر نفت سرسختانه از مواضع ایران در اوپک دفاع کرد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مواضع وزیر نفت کشورمان در اجلاس ۱۷۵ اوپک و سرسختی او در دفاع از موضع ایران در این نشست گفت: اصرار بر استثنا شدن ایران از کاهش تولید نفت اوپک، به حصول توافق و افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی منتج شد.

تلاش آمریکا برای تحتفشار قرار دادن اوپک بینتیجه ماند

وزیر نفت با اشاره به حصول توافق کاهش تولید بین کشورهای عضو و غیرعضو اوپک و معافیت ایران از مشارکت در این توافق گفت: به نظر میرسد تلاش آمریکا برای تحتفشار قرار دادن نشست اوپک بینتیجه مانده است.

ایستادگی هیئت ایرانی شرکت‌کننده در نشست اوپک نتیجه داد

سفیر ایران در دفتر سازمان ملل متحد اظهار کرد: ایستادگی هیئت ایرانی شرکت‌کننده در نشست ۱۷۵ سازمان کشورهای صادرکننده نفت برای معاف کردن کشورمان از مشارکت در کاهش تولید نفت نتیجه داد.

قطعنامه پایانی نشست اوپک صادر شد

نشست ۱۷۵ اوپک با صدور قطعنامه ۱۷۹,۹۱۵ مبنی بر حصول توافق اعضای این سازمان برای کاهش تولید نفت به میزان ۸۰۰ هزار بشکه در روز از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی پایان یافت.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر