/
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

اهمیت رسانه ها در توسعه فرهنگ استفاده ایمن از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در نشستی که به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری با مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان داشت، گفت: تعامل سازنده رسانه ملی و شرکت گاز استان اصفهان در نهادینه کردن فرهنگ درست استفاده از منابع انرژی و کاهش حوادث نقش بسزایی خواهد داشت.
کد خبر : ۱۳۴۰۷

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدمصطفی علوی در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از زحمات این نهاد ملی در انعکاس نکات ایمنی و کاهش حوادث ناشی از گاز طبیعی و با اشاره به کاهش آمار فوت شدگان ناشی از حوادث مصرف نا ایمن گاز طبیعی، در سال 97 نسبت به سال گذشته بیان داشت: آمار حوادث شرکت گاز استان اصفهان در حوزه مشترکین نشان می‌دهد که مردم به پیام ها در این باب، بی‌توجه نبوده و در بسیاری از موارد، با رعایت آنها، خود را نسبت به خطرات مصون می‌سازند.

وی تصریح کرد: برای عملکرد بهتر در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی، ما نیاز داریم تا برای ارایه فعالیت‌های خود و اقدامات انجام شده در این حوزه، هماهنگی، همدلی و همفکری داشته باشیم.

علوی، با اشاره به اینکه بیشترین میزان مصرف گاز و حوادث ناشی از گازگرفتگی در فصول سرد بویژه در زمستان رخ می‌دهد، افزود: این شرکت، با استفاده از پتانسیل صدا و سیما؛ تولید و پخش برنامه های مختلف  اجتماعی، ارائه نکات ایمنی در قالب مستندهای گزارشی، انیمیشن، اینفو گرافی، پیام های صوتی و اخبار به منظور اطلاع رسانی فراگیر، اقدام به فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی خواهد کرد.

این مقام مسئول گفت: در این فصول میزان مصرف گاز در بخش خانگی زیاد می شود و از طرفی باید با مصرف هوشمندانه و صرفه‌جویی، گازرسانی مستمر به نیروگاه‌ها و بخش صنعت برای جلوگیری از آلودگی هوا نیز تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: این شرکت به عنوان یکی از دستگاه های پیشگام در آموزش نکات ایمنی و اصلاح الگوی مصرف با اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی، گام موثری در راستای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز برداشته و اطلاع رسانی این اقدامات از طریق صدا و سیما با توجه به فراگیر بودن این رسانه برای افزایش آگاهی مردم الزامی است.

در این دیدار، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان نیز ضمن تشکر از زحمات مجموعه شرکت گاز استان اصفهان در راستای ارایه خدمات به مردم استان و حجم گسترده گازرسانی به روستاهای دور افتاده در این استان؛ رسانه را پل ارتباطی میان مردم و نظام توصیف کرد.

بهرام عبدالحسینی افزود: رسانه ها بویژه رسانه استانی نقش مهم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دارند که از این رو رسانه استانی با نگاه علمی و کارشناسی و بهره مندی از ظرفیت برنامه سازی، آمادگی دارد تعامل سازنده با سایر دستگاه های مرتبط و اصحاب رسانه برقرار و در رفع و کاهش معضلات اجتماعی اقدام کند.

شایان ذکر است در راستای توسعه فرهنگ ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی و پیشگیری از حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی، تفاهم نامه همکاری بین این شرکت و مرکز صدا و سیمای اصفهان منعقد و مقرر شد تا پایان سال از همه ظرفیت های موجود در جهت توسعه فرهنگ ایمنی بین عموم مردم  استفاده شود به این امید که مردم فهیم استان و مشترکین گاز طبیعی در بخش های مختلف تجاری، خانگی و صنعتی بیش از گذشته با رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز، موجبات آرامش و آسایش خود را فراهم آورند.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر