/
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
مجری طرح هوشمندسازی شبکه برق کشور در پاسخ به نبض نفت:

هوشمندسازی کنتوربرق60هزار چاه کشاورزی

مجری طرح فهام (هوشمندسازی شبکه برق کشور) از نصب کنتور هوشمند برق برای 60هزارچاه کشاورزی در سراسر کشور در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت خبرداد.
کد خبر : ۱۳۵۱۳

 هادی مدقق در پاسخ به پرسش نبض نفت درخصوص تعداد چاه های کشاورزی کشور که باید دارای کنتور هوشمند شوند، افزود: کل مشترکان چاه های کشاورزی برق دار در کشور بالای 200 هزار مشترک هستند اما 60هزار مشترک که غالبا مشترکان با مصرف بالای 30 کیلووات هستند دارای کنتور هوشمند شده اند.

وی با بیان این که مشترکان کشاورزی که مشمول هوشمندسازی کنتور شده اند، حدود 60هزار مشترک پرمصرف در کشورهستند، در پاسخ به نبض نفت افزود: کل مشترکان چاه های کشاورزی برق دار ما بالای 200 هزار مورد در سراسر کشور است که دراین طرح حدود یک چهارم آنها دارای کنتور هوشمند شده اند.

مدقق ادامه داد:ما بقی مشترکان کشاورزی دارای چاه های کم عمق و مصرف پایین بوده اند ولی عمده چاه های کشاورزی که بالای 30 کیلووات بوده است را برق دار کرده ایم.

وی تاکید کرد که این کار در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی در سال جاری انجام شده است که بیش از 120 هزار مورد دیگر آن باقی مانده است که درآینده باید انجام شود.

مدقق درخصوص اجرای طرح های بهینه سازی آبیاری با استفاده از اینترنت اشیاء که در برخی از کشورهای پیشرفته اجرایی می شود نیز گفت: ما مصرف برق کنتور چاه های کشاورزی را هوشمند می کنیم ولی ازآنجا که هیچ مانتیتورینگ و اندازه گیری برای چاه های کشاورزی در عمل وجود ندارد ، این دسترسی را در چاه هایی که نصب کرده ایم به شرکت مدیریت منابع آب داده ایم که بتوانند بر اساس میزان انرژی ، میزان آب برداشتی را نیز کنترل کنند و این برایشان رویت پذیر شده است.

تهیه وتولید: حسین بردبار

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر