/
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

آغاز پیاده سازی سامانه بهایابی بر مبنای فعالیت در 7 شرکت گاز استانی

مدیرعامل شركت گاز استان هرمزگان از پیاده سازی سامانه بهایابی بر مبنای فعالیت در 7 شرکت گاز استانی (ABC)، خبر داد.
کد خبر : ۱۳۶۵۶

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملي گاز ايران، فواد حمزوی در اين باره گفت: اين مهم با حضور اعتماد­نیا مسوول سیستم های مالی اداره تدوین مقررات شرکت ملی گاز ایران و کارشناسان حسابداری صنعتی و بودجه 7 شرکت گاز استانی به صورت همزمان، از 24 آذرماه به مدت سه روز در سالن اجتماعات شرکت گاز هرمزگان انجام شد.

وي بیان كرد: شرکت گاز استان هرمزگان به عنوان دبیرخانه مرکزی پیاده سازی سامانه  بهایابی بر مبنای فعالیت (ABC)، افتخار این را دارد تا با آموزش و برگزاری کارگاه عملی توسط بهمن بازگیر رییس امور مالی، پشتیبانی و ذیحسابی شركت گاز استان هرمزگان و طراح و مجری سیستم ، نسبت به پیاده سازی این سامانه در شرکت های گاز استانی اقدام كند.

حمزوی ابراز امیدواری كرد: با عزم راسخ، اراده قوی، تعهد، تخصص و تجارب بالای طراح و مجری سیستم ، به زودی شاهد پیاده سازی موفقیت آمیز سامانه مذکور در کل شرکت های گاز استانی باشیم و در این حرکت نو، گام های موثر و ماندگار برجای گذاریم.

وی با اشاره به ضرورت پیاده سازی و اجرای سامانه  بهایابی بر مبنای فعالیت اظهار داشت: روش هزینه یابی بر مبناي فعالیت، ضمن شناسایی فعالیت هاي ارزشمند ، فعالیت هاي کم ارزش و یا بی ارزش را ، شناسایی می کند.

در ادامه رییس امور مالی، پشتیبانی و ذیحسابی شركت گاز استان هرمزگان و  طراح و مجری اين سیستم ابراز داشت: سامانه (ABC)  ،بیانگر تخصیص هزینه ها از منابع به فعالیت ها و از فعالیت ها به اهداف سازمان است.

بازگير افزود: این سامانه از جمله سامانه های مدرن هزینه یابی محصولات و خدمات است که نیاز شرکت ها و سازمان ها در جهت محاسبه دقیق و صحیح بهای تمام شده محصول، بهبود کیفیت فرایند تولیدات، حذف فعالیت های اضافه و بی ارزش، شناسایی فعالیت های ارزشمند و محرک های هزینه و تعیین راهبردهای تجاری را برای واحد اقتصادی فراهم می سازد.

وي با اشاره به اينكه شرکت های گاز استانی را به سه گروه تقسیم كرده ايم گفت: در حال حاضر در گروه نخست، همکاران از شرکت های گاز استانی کرمان، فارس، خوزستان،یزد، سمنان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی در دوره حضور دارند و آموزش دو گروه دیگر در دی ماه انجام خواهد شد.

بازگير اضافه كرد: در دوره فوق ضمن فراگیری مفاهیم و مبانی (ABC)و آموزش کار با نرم افزار الماس، اطلاعات هر یک از شرکت ها به تفکیک در نرم افزار وارد شد و در پایان دوره ضمن محاسبه بهای تمام شده گاز توزیع شده و همچنین خدمات ارایه شده به مشترکین، سیستم به شرکت های مذکور تحویل داده شد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر