/
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹

رعایت الزامات HSE در عملیات حفاری با توجه به ریسک بالا اولویت نخست کار است

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: رعایت الزامات و ضوابط HSE در عملیات حفاری با توجه به ریسک بالای آن (HIGH RISK) اولویت نخست کار است .
کد خبر : ۱۳۸۲۷

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مهندس سید عبدالله موسوی در نشست مشترک با مدیر و هیأتی از  HSE ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران افزود: ملی حفاری از شرکت های بالادستی نفت است که در ابتدای فرآیند تولید قرار دارد .

وی در پیوند با این مطلب گفت: این شرکت با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود از نظر نیروهای مجرب و تجهیزات عملیاتی و خدمات جانبی مجموعه خدمات را به صورت یکپارچه ارایه می دهد که نظر به پر خطر بودن کار، اهتمام به مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست با حساسیت زیادی دنبال می شود .

موسوی اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران با توجه به گستردگی کار و انجام آن در چارچوب استانداردهای بین المللی می بایست مسائل مربوط به مقوله های HSE را به طور مستمر پیگیری و در بخش های مختلف لحاظ نماید .

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: نیروی انسانی مهمترین سرمایه شرکت است که سلامت آنان مقدم بر کار است و در همین حال حفظ دارایی های فیزیکی اعم از دستگاه های حفاری، تجهیزات، تاسیسات و ابنیه نیز به عنوان سرمایه ملی باید محفوظ  و با حفظ نکات ایمنی در نگهداشت آن کوشا باشیم .

وی این شرکت را به لحاظ توجه به نهادینه کردن فرهنگ ایمنی، آموزش های مستمر و هماهنگی بخش های عملیاتی و خدمات جانبی با مسئولان ذیربط در مدیریت HSE ، در صنعت نفت پیشرو ارزیابی کرد و گفت: تلاش مجموعه کارکنان سازمان روی محورهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست خاصه در مناطق عملیاتی بخش های خشکی و دریایی متمرکز است اما با همین حال با توجه به برنامه های توسعه ای و اهداف کلان بویژه در خصوص حضور در بازارهای منطقه ، توجه بیش از پیش مورد تاکید می باشد .

موسوی  آمادگی این شرکت برای انجام ممیزی HSE را یادآور و خاطرنشان کرد: با ارزیابی عملکرد در این حوزه و بررسی نکات قوت و ضعف می توان با تقویت داشته ها، مجموعه را از نظر استانداردها به طور کامل روزآمد کرد .

در این نشست که معاونان مدیرعامل، مدیران ارشد و مسئولان HSE شرکت حضور داشتند، مدیر HSE ، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران در خصوص اهمیت این بخش در صنایع نفت و گاز توضیح داد .

مهندس مانی عبدالله زاده راد ضمن تبریک اول دیماه سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت نقش مهمی در تولید ایفا می کند و از افتخارات نظام است که توانسته  به نحو شایسته در شرایط و محدودیت ها پاسخگوی نیازهای صنعت نفت کشور باشد .

وی افزود: برنامه های HSE در جهت حفظ منابع انسانی، اجتناب از آسیب رسیدن به تجهیزات و امکانات و توجه ویژه به آیتم های حفاظت از محیط زیست در سه مقوله اکوسیستم آب، خاک و هوا اجرا و از الزامات مورد تاکید مقام عالی وزارت و مسئولان صنعت نفت است .

عبدالله زاده راد اظهار کرد: تلاش شده تا دستورالعمل ها و ضوابط و مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست با توجه به شرایط کار در مناطق عملیاتی و حوزه های مختلف صنعت نفت و نیز با اقتباس از مقررات بین المللی روز آمد، یکسان سازی و برای استفاده در اختیار  تمامی شرکت های زیر مجموعه قرار گیرد.

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر