/
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

سقوط هواپیمای بوئینگ 707 در فرودگاه فتح کرج

لحظاتی پیش سانحه هوایی در اطراف فرودگاه فتح کرج رخ داد و یک فروند بوئینگ 707 باری که از بیشکک عازم فرودگاه پیام کرج بود، به اشتباه در فرودگاه فتح به زمین نشست و خلبان نتوانست هواپیما را روی باند کنترل کند.
کد خبر : ۱۴۲۷۸
سانحه هوایی برای هواپیمای بوئینگ 707 در فرودگاه فتح کرج
به گزارش نبض نفت دقایقی پیش یک فروند هواپیما در حوالی فرودگاه فتح کرج و صفا دشت دچار سانحه شد.

هواپیمای باری ۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.

مسئولان می‌گویند دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی برخورد می‌کند.

ظاهرا این هواپیمای باری مربوط به خطوط هوایی ایران نبوده است.

یک فروند هواپیمای باری صبح امروز درساعت 8:30 در حوالی کرج سقوط کرد.

ساعت 9:58 فرمانده انتظامی استان البرز از اعزام تیم‌های پلیس به محل سقوط هواپیما به منظور تأمین امنیت خبر داد.

سردار عباسعلی محمدیان اظهارکرد:‌ پس از اعلام حادثه سقوط هواپیما پنج تیم از یگان امداد پلیس البرز به محل اعزام شده و نسبت به برقراری و تأمین امنیت در این محل اقدام کردند.

محمدیان با بیان اینکه فرمانده انتظامی شهرستان فردیس نیز به این محل اعزام شده و بر عملیات نظارت دارد، اظهار کرد: همچنین عوامل بررسی صحنه پلیس آگاهی نیز در محل مستقر شده و در صورت نیاز اقدامات مربوطه را انجام خواهد داد.  با اقدامات انجام شده از سوی پلیس امنیت خوبی در این محل حاکم است و هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد . پلیس تا هر زمان که نیاز باشد در این محل حضور خواهد داشت.

9:40 *** سرپرست اورژانس کشور نیز اعلام کرد:‌یک فروند بالگرد به همراه 10 آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و 6 تیم امدادی  به محل حادثه اعزام شده است.

**** ناصرچرخساز مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در بیان جزییاتی از این حادثه گفت:‌ مبداء این هواپیما فرودگاه پیام بوده و به دلایلی که هنوز مشخص نیست در پادگان فتح سپاه سقوط کرده است.

این مسئول توضیح داد: متاسفانه این هواپیما برخوردی با خانه‌های مسکونی داشته و دچار حریق شده است و در حال حاضر عملیات اطفاء حریق و عملیات جستجوی مصدومان احتمالی در حال انجام است.

9:26 *** جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور نیز اعلام کرد: هواپیمای قرقیزستانی بود به هنگام فرود از باند خارج شد و دچار آتش‌سوزی می شود و به محض دریافت خبر تیم‌های بررسی سانحه به محل اعزام شدند.

9:24****

سقوط هواپیمای قرقیزستانی در شهرک مسکونی

فرماندار فردیس نیز گفت: هواپیمایی که صبح امروز در زیبادشت و در حوزه شهرستان فردیس سقوط کرد متعلق به کشور قرقیزستان بوده که به سمت فرودگاه پیام در حال پرواز بوده و در شهرک مسکونی زیبادشت سقوط کرده است.

9:20***

سلیمی رییس سازمان امداد و نجات نیز در این باره گفت : یک فروند بالگرد به همراه تیم‌های امدادرسان و ارزیاب برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده است.

وی افزود: این حادثه بین فرودگاه پیام و فتح رخ داده است .

9:16 ***

روابط عمومی اورژانس تهران اعلام کرد:‌ ساعت 8:30 حادثه سقوط یک فروند هواپیمای باربری به اورژانس اعلام شد. این هواپیما 10 خدمه پروازی داشت و هنوز از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.
وی گفت: اکیپ‌های اورژانس جهت امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان امداد و نجات، هواپیمای مذکور در حین فرود دچار حادثه شده است.

9:08 یک منبع آگاه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه دقایقی پیش یک هواپیمای باری از نوع بوئینگ 707 در زیبادشت کرج سقوط کرد گفت: هنوز جزئیاتی از این حادثه مشخص نیست.



اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود...



مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر