/
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

واحد دانه‌بندی گوگرد فاز ۱۳ به بهره‌برداری رسید

واحد دانه‌بندی گوگرد پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی در راستای تحقق اهداف زیست‌محیطی و ایجاد امکان صادرات گوگرد تولید شده در این طرح، در سرویس قرار گرفت.
کد خبر : ۱۴۳۷۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی با اعلام راه‌اندازی واحد دانه‌بندی گوگرد پالایشگاه فاز 13 گفت: پس از گذشت کمتر از یک ماه از تولید گوگرد مذاب، با بهره‌برداری از این واحد رکورد دیگری در فعالیت‌های توسعه‌ای فاز 13 پارس جنوبی به ثبت رسید.

پیام معتمد به نقش موثر این واحد در حفاظت از محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: تولید گوگرد دانه‌بندی شده بر اساس استانداردsudic، پس از یک ساعت از راه‌اندازی اولین پکیچ  گوگرد دانه‌بندی محقق شد.

وی تولید محصولات منطبق با استانداردهای معتبر بین‌المللی را منجر به تداوم صادرات به بازارهای جهانی عنوان کرد و ضمن اشاره به تخصص و تعهد تیم پروژه فاز ۱۳ پارس جنوبی افزود: در اولین ردیف بازیافت گوگرد پالایشگاه فاز 13 رکورد کمترین فلرینگ ‌گاز اسیدی از ورود گاز ترش به پالایشگاه تا زمان تولید گوگرد مذاب را شاهد بودیم.

گفتنی است همزمان با عملیاتی شدن هر چهار ردیف شیرین‌سازی پالايشگاه طرح توسعه فاز ١٣، همه واحدهاي زيست‌محيطي این پالايشگاه نیز در چرخه بهره‌برداري قرار گرفته‌اند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر