/
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

تحقق اقتصادی مقاومتی با بهره گیری از سیستم نوین انبارداری در شرکت انتقال گاز ایران

شرکت انتقال گاز ایران با بهره گیری از سیستم نوین انبارداری و همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی، از ابتدای سال 96 تا پایان آذرماه امسال، سه هزار و 732 قلم بالغ بر 213 هزار و 379 عدد کالای مورد نیاز خود را از شبکه داخلی انبارهای صنعت نفت و گاز تأمین کرده است.
کد خبر : ۱۴۴۵۲

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: خرید این اقلام خارج از شبکه انبار صنعت نفت (شرکت های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی) باعث تحمیل هزینه سه برابری به شرکت انتقال گاز ایران می شد.

سعید توکلی با بیان این که تامین اقلام از شرکت های ایرانی معتبر و توانمند، اولویت اساسی این شرکت است، افزود: این شرکت فراتر از این برنامه گام برداشته و پیش از خرید اقلام و کالاهای مورد نیاز، درخواست کالای مورد نظر را در شبکه انبار صنعت نفت و گاز بررسی می کند.

وی با اشاره به فرآیند تامین و خرید کالا در شرکت انتقال گاز ایران گفت: پس از اعلام نیاز کالا از سوی مناطق عملیاتی، فرآیند خرید با در نظر گرفتن ابلاغیه های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران آغاز می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت انتقال گاز ایران همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی  و کاهش هزینه ها، پیش از درخواست خرید، اقدام به بررسی موجودی انبارهای شرکت های نفت و گاز کرده و کالای مورد نظر را با قیمت سیستمی خریداری می کند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تاکید کرد: با تحقق این فرآیند، شاهد کاهش قابل توجهی در هزینه های تامین کالا   به ارزش سیستمی 180 میلیارد تومان بوده ایم.

به گفته وی، ارزش بازار اقلام یادشده چندین برابر ارزش سیستمی آن بوده که این موضوع علاوه بر کاهش هزینه های تدارکاتی، انبارداری و جلوگیری از رکود سرمایه، در مدیریت نقدینگی شرکت نیز نقش به سزایی دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر