/
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

برگزاری اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه

پانزدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و روسیه، ۲۸ خرداد سال آینده (۱۸ ژوئن ۲۰۱۹) در ایران برگزار می‌شود.
کد خبر : ۱۴۵۴۴

به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه، جمعه پنجم بهمن درتماس تلفنی در مورد نشست آتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری و طرح‌های مشترک دو کشور گفتگو کردند.

روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در این گفتگو نسبت به اجرایی شدن طرح برقی‌کردن خط آهن گرمسار- اینچه‌برون و احداث چهار واحد نیروگاه حرارتی در بندرعباس با استفاده از وام دولت روسیه تاکید کردند.

سنکرون سازی شبکه‌های برق ایران، آذربایجان و روسیه نیز موضوع دیگری بود که در گفت‌وگوی تلفنی اردکانیان و نوواک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد به زودی نشست معاونان وزرای انرژی ایران، آذربایجان و روسیه برگزار شود تا این مسئله پیش از برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه نهایی شود.

وزرای نیرو و انرژی ایران و روسیه همچنین بر لزوم استمرار برقراری تماس‌های مستقیم تلفنی تاکید کرده و خواستار حل مشکلات و موانع موجود برای توسعه روابط اقتصادی دوجانبه شدند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر