/
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷

افزایش تنوع در سبد مصرف انرژي كشور با بهره برداري از فازهاي پارس جنوبی

رئيس امور انرژي سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اهميت افتتاح فازهاي باقيمانده پارس جنوبي گفت: بهره برداري از اين فازها، از يك سو در مسير تحقق توسعه كامل ميدان مشترك گازي و دفاع از منافع ملي است و از سوي ديگر موجب افزايش ظرفيت توليد گاز و ایجاد تنوع در سبد مصرف انرژي كشور می شود.
کد خبر : ۱۵۱۲۶

 به گزارش نبض نفت به نقل ازروابط عمومي شركت نفت و گاز پارس، احمد كفاشي در رأس هیئتي از كارشناسان سازمان برنامه و بودجه کشور و با همراهي مديرعامل شركت نفت و گاز پارس از طرح هاي درحال توسعه فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی بازديد كرد.

 رئيس امور انرژي سازمان برنامه و بودجه با بيان اينكه از هر فاز پارس جنوبي روزانه يك ميليارد فوت مكعب گاز ، ٤٠ هزار بشكه ميعانات گازي و ديگر فراورده هاي جانبی شامل اتان و گاز مايع توليد مي شود، گفت: گاز نقش مهمي در رونق اقتصاد كشور دارد و اگر نسبت به توسعه فازهاي پارس جنوبي اقدام نمي شد، براي تامين انرژي كشور بايد از نفت استفاده مي كرديم، درحالي كه امروز، با بهره گیری و استفاده از روش های اقتصادی جایگزین در مصرف انرژی ، گاز وارد چرخه مصرف شده و جايگزين فراورده هاي نفتي می شود.

 وي به نقش پارس جنوبي در توسعه ساير بخش هاي اقتصادي كشور اشاره كرد و افزود: گاز محور توسعه است و هرچه ميادين گازي بيشتر توسعه پيدا كنند، اقتصادي توسعه يافته خواهيم داشت.

 كفاشي درباره نقش سازمان برنامه و بودجه در پيشبرد طرح هاي توسعه اي از جمله ميدان پارس جنوبي گفت: باتوجه به اهميت توسعه ميدان هاي مشترك ، اين سازمان در راستاي نقش نظارتي و توسعه اي خود، ضمن اخذ مصوبات شوراي اقتصاد ، پيگير اجراي اين طرح ها بوده و نسبت به جذب منابع مالي مورد نياز از محل منابع مختلف و توسعه اين طرح ها اقدام كرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر