/
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

کسب رتبه دوم شرکت گاز استان اردبیل در سومین جشنواره ملی ابتکارها و اختراع های سوخت و احتراق

شرکت گاز استان اردبیل موفق به کسب رتبه دوم در سومین جشنواره ملی ابتکارها و اختراع های سوخت و احتراق شد.
کد خبر : ۱۵۲۱۷

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، فیروز خدایی مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل با اعلام خبر فوق افزود: طرح ارایه شده از سوی واحد پژوهش این شرکت در سومین جشنواره ملی ابتکارها و اختراع های سوخت و احتراق از میان طرح های ابتکاری، حایز رتبه دوم شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی مشعل های نسل جدید (از نوع ماژولار و دمنده دار) در داخل کشور و توسط متخصصین و مهندسین ایرانی انجام شده، گفت: تست های انجام شده بر روی مشعل های نسل جدید نشان دهنده کارایی بیشتر این نوع مشعل ها در مقایسه با مشعل های اتمسفریک بوده و در حال حاضر در چند ایستگاه استان از این نوع مشعل ها بصورت پایلوت استفاده می شود.

وی در رابطه با مزایای طرح پژوهشی مذکور گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در اين زمينه، با نصب مشعل هاي دمنده‌دار در ايستگاه هاي استان، شاهد كاهش مصرف انرژي گرمكن ها به ميزان 22 تا 65 درصد بوده ايم كه اين ميزان صرفه جويي قابل ملاحظه بوده و  در نظر است ساير گرمكن هاي ايستگاه هاي استان نيز به مشعل هاي با تكنولوژي برتر مجهز شوند.

گفتنی است، سومین جشنواره ملی ابتکارها و اختراع های سوخت و احتراق با حضور جمعی از اهالی صنعت و دانشگاه با همکاری و تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان در تاریخ یکم اسفند ماه 1397 در محل دانشگاه تربیت مدرس با موضوعات تجهیزات و سیستم‌های اطفای حریق، تجهیزات کنترلی در سامانه‌های احتراقی، تجهیزات ایمنی در فرآیندهای احتراق و تبدیل انرژی و .... برگزار شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر