/
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

پرداخت 1600ميليارد ريال تسهيلات به صنايع استان زنجان در 11 ماهه سال جاري

حسين مهري در بازديد از طرح هاي استان زنجان از پرداخت 1600 ميليارد ريال به واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان در 11 ماهه سال 97 خبر داد و افزود: 500 ميليارد ريال از اين مبلغ مربوط به تسهيلات طرح رونق توليد است.
کد خبر : ۱۵۴۷۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، حسين مهري در بازديد از طرح هاي استان زنجان از پرداخت 1600 ميليارد ريال به واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان در 11 ماهه سال 97 خبر داد و افزود: 500 ميليارد ريال از اين مبلغ مربوط به تسهيلات طرح رونق توليد است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، حسين مهري رييس هيأت مديره و مديرعامل اين بانك كه روز سه شنبه به استان زنجان سفر كرده بود در ديدار با كاركنان اين بانك در شعبه ابهر با تأكيد بر نقش مؤثر بانك صنعت و معدن در تأمين مالي صنايع اين استان اظهار داشت: سرپرستی شعب بانک صنعت و معدن در اکثر استان‌ها رتبه‌های اول تا سوم را در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید كسب كرده اند و در سال جاري سرپرستی استان زنجان در پرداخت اين تسهيلات، جايگاه دوم در بین بانک‌های استان را به خود اختصاص داده است.

مهری بيان داشت: از ابتداي طرح رونق توليد در سال 95 تاكنون مبلغ 1579 ميليارد ريال در قالب اين طرح از سوي بانك صنعت و معدن به صنايع استان زنجان پرداخت شده است.

وی تصريح كرد: بزرگ‌ترین حجم سرمایه‌گذاری با حدود 232 میلیون یورو مربوط به نیروگاه زنجان است که توسط اين بانك از محل صندوق توسعه ملی تأمین اعتبارشده است.

مهری خاطرنشان کرد: حفظ سطح توليد و اشتغال موجود واحدهاي توليدي از اولویت‌های بانک صنعت و معدن است كه با تأمین سرمایه در گردش اين واحدها در صدد دستيابي به اين مهم هستيم.

وی خاطرنشان کرد: دومین اولویت این بانک، تأمین اعتبار طرح‌های نیمه‌تمام است که این طرح‌ها به سرعت به بهره‌برداری رسيده و وارد چرخه توليد شوند و از هدر رفت منابعي كه تاكنون در اين پروژه ها صرف شده است، جلوگيري بعمل آيد.

مهری افزود: اولویت بعدی بانک صنعت و معدن، تأمین اعتبار طرح‌های تکمیلی و توسعه‌ای واحدهاي موجود است تا همگام با نياز بازارهاي هدف حركت كرده و بتوانند سطح كيفيت و كميت محصولات توليدي را در سطح قابل قبول حفظ كنند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در خصوص ارائه تسهیلات به واحدهای تعطیل ‌شده گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در این خصوص تصمیم می‌گیرد و اگر واحدهای تولیدی تعطیل ‌شده، توجیه مالی، اقتصای و بازار داشته و فقط به دلیل نبود سرمایه در گردش تعطیل شده باشد به یقین از حمایت بانک صنعت و معدن برخوردار می‌شوند.

وي همچنين در ادامه برنامه بازديد از واحدهاي صنعتي استان از شركت هاي الكترود ميكا، كيلوس و پويا ريس ابهر بازديد كرد و براي حل و فصل مشكلات اين واحدها با صنعتگران و كارآفرينان به تبادل نظر و همفكري پرداخت.

شايان ذكر است، طرح هاي بزرگي همچون شركت هاي پویاریس ابهر، كيلوس، فولاد كاران افق، سيمان خمسه، آرسام گرانيت غرب، كيان فولاد ابهر، ملات خشک زنجان، سرمه پود و رسا لوله پاسارگاد در این استان از سوي بانك صنعت و معدن تأمين مالي شده اند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر