/
۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

ایمن سازی شش دستگاه حفاری در دستور کار قرار گرفت

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: به دنبال افزایش سطح روان آب‌ها در موقعیت دستگاه‌های حفاری در تالاب هورالعظیم، آب‌تیمور غربی و حومه کلانشهر اهواز ایمن سازی شش دستگاه حفاری در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر : ۱۶۳۰۱

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمد آل خمیس پس از بازدید از دستگاه‌های حفاری ۲۴، ۶۲ و ۶۶ فتح توضیح داد: علاوه بر این سه دستگاه که در موقعیت میدان نفتی اهواز و آب‌تیمور استقرار دارند، دکل‌های حفاری ۲۸ و ۳۷ در میدان نفتی آزادگان جنوبی در غرب کارون و ۸۹ در میدان نفتی شادگان نیز در شمار این دستگاه‌ها هستند.

وی گفت: ایمن سازی این دکل‌ها از نظر افزایش فاصله تجهیزات از جمله ژنراتورها، سامانه کنترل برق دستگاه (SCR ) از سطح لوکیشن و استحکام بخشی  مدنظر است.

آل خمیس افزود: این شرکت همگام با همکاری با ستاد بحران استان خوزستان و همیاری بدون وقفه با سایر دستگاه‌های اجرایی استان و ساکنان شهری و روستایی که در معرض سیلاب قرار دارند، با تلاش شبانه روزی کارکنان سختکوش خود عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز را در راستای حفظ، نگهداشت و افزایش تولید طبق برنامه قوام می بخشد.

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر اجرای مستمر و موثر مقررات اچ اس یی در بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی شرکت، اظهار کرد: با توجه به شرایط ناشی از بارندگی های اخیر به خصوص در بالادست و افزایش دبی آب رودخانه های کارون، دز و کرخه، دقت عمل در انجام کار ایمن و بدون ریسک در راستای صیانت از نیروی انسانی و تجهیزات با توجه به احتمال ورود سیلاب به محوطه دستگاه‌ها الزامی و تمامی کارکنان این حوزه مکلف به رعایت بیش از پیش این ضوابط هستند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر