/
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

راه اندازی نیروگاه خورشیدی در ستاد منطقه 3 عملیات انتقال گاز

با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر و نیز کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ، نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 20 کیلو وات در ستاد منطقه 3 عملیات انتقال گاز به بهره برداری رسید.
کد خبر : ۱۶۴۲۳

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، بیکلریان معاون مهندسی و خدمات فنی منطقه ضمن اعلام مطلب فوق افزود : این پروژه در تاریخ 22 فروردین سال 98 به صورت پایلوت در منطقه 3عملیات انتقال گاز به بهره برداری رسید و پس از دوره یکساله نگهداری و بررسی کیفیت راندمان با تضمین بیشتری در سایر مناطق نیز قابلیت اجرا خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: این نیروگاه قابلیت تولید توان 20 کیلووات ساعت برق را داراست که به صورت متصل به شبکه است و با در نظر گرفتن به طور متوسط 300 روز آفتابی در سال و روزانه 5 ساعت تابش حداقل 30 مگاوات ساعت برق را در سال تامین می کند.

وی عمر بهره برداری از این نیروگاه را 20 سال دانست و افزود : با توجه به اینکه نیروگاه مذکور متصل به شبکه و فاقد باتری های ذخیره کننده است، در طول مدت بهره برداری هیچ هزینه تعمیراتی به همراه نخواهد داشت.

بیکلریان در پایان خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه هر کیلو وات ساعت برق تولیدی از طریق سوختهای فسیلی حداقل معادل 700 گرم گاز  CO2 وارد جو می کند ، این نیروگاه از نشر 21 تن گاز گلخانه ای در سال جلوگیری می کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر