/
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
نماینده‌ بیمه کارآفرین:

مردم بیمه ‌عمر را با بانک اشتباه می‌گیرند

نماینده‌ بیمه کارآفرین با اشاره به اینکه ۲۰درصد از بیمه‌ گزاران اقساط بیمه عمرشان را پرداخت نمی‌کنند گفت: مردم بیمه‌‌ عمر را از لحاظ سودی با بانک مقایسه می‌کنند درحالی که اصلی‌ترین ویژگی بیمه ‌عمر همان پوشش‌هایی است که در سال از فرد حمایت می‌کند.
کد خبر : ۱۶۷۲۲

به گزارش نبض نفت، فرشاد اشرفی در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه که در تهران برگزار شد، بیان کرد: با اینکه فعالیت شرکت‌های بیمه‌گر خارجی در زمینه‌ شرکت‌های نفتی خیلی کم‌رنگ‌تر شده‌است، ولی همچنان شرکت‌هایی مثل مونیخ و لندن هستند که ما را همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمه مرکزی در ۲۵ درصد از خسارت همه‌ بیمه‌نامه‌ها شریک است، افزود: بیمه‌های شرکت‌های نفتی "کنسرسیوم" هستند، یعنی سود و زیان به بار آمده بین شرکت‌های بیمه تقسیم می‌شود؛ مثل کشتی سانچی و یا پتروشیمی ابن سینا که سال پیش دچار آتش سوزی شده‌بود‌.

اشرفی با اشاره به تغییرات جوی اخیر در کشور ادامه داد: با شرایطی که بارندگی‌‌های اخیر در کشور به وجود آورد، نرخ و شرایط شرکت‌های بیمه برای بیمه سیل تغییر نکرده است ولی باعث شده تا در انتخاب مناطق مختلف محافظه کارانه رفتار کنند که در چنین مواقعی میزان ریسک پذیری مناطق را در نظر می‌گیرند و مطمئنا منطقه‌ای مثل آق قلا را بیمه سیل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس آماری که بیمه کارآفرین اعلام کرده است، گفت: سال پیش تقریبا ۸۰ درصد بیمه‌گزارها بیمه نامه عمرشان را تمدید کرده‌اند و 20 درصد دیگر ممکن است به دلیل شرایط اقتصادی و یا اینکه بیمه عمر را از لحاظ سودی با بانک مقایسه می‌کنند و اهمیتی برای پوشش‌های بیمه قائل نمی‌شوند، تمایل‌شان را برای پرداخت اقساط بیمه‌نامه از دست می‌دهند.

نماینده بیمه کارآفرین افزود: درست است که در پایان این قرارداد مقداری سود از طریق مبلغی پس‌انداز اجباری به دست بیمه گزار می‌رسد، اما یک فرد خودش را بیمه می‌کند که از خدمات بیمه‌ای استفاده کند که در حقیقت اصلی‌ترین ویژگی بیمه عمر همان پوشش‌هایی است که طی این چند سال از فرد حمایت می‌کند نه سود تضمین شده.

وی با اشاره به تورم‌های موجود در کشور تصریح کرد: طبق قرارداد، سودی که بعد از ۲۰ یا ۳۰ سال بدست بیمه گزار می‌رسد با توجه به شرایط اقتصادی نرخ بهره اعلام خواهد شدد وهمچنین فرد بیمه شده علاوه بر پوشش‌های بیمه‌ای، از ۱۶درصد سود تضمین شده‌ی بیمه مرکزی برخوردار می‌شود.

نباید توقع داشته باشیم حق بیمه‌ها کاهش یابند

نماینده بیمه کارآفرین همچنین در رابطه با بیمه شخص ثالث گفت: سال پیش نرخ دیه در ماه‌های حرام ۳۰۸ میلیون تومان بود ولی الان به ۳۶۰ میلیون تومان رسیده‌است؛ لذا نباید توقع داشته باشیم حق بیمه‌‌ها کاهش یابند.

اشرفی خاطر نشان کرد: این تغییر نرخ فقط مربوط به بیمه هایی، مثل: شخص ثالث و مسئولیت است که دیه دارند اما در بیمه‌هایی مثل: بدنه و آتش سوزی هیچ تغییر نرخی نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در ماه آینده به دلیل افزایش تعرفه‌های نظام پزشکی، در بیمه درمان نیز افزایش نرخ خواهیم داشت.


تهیه و تولید: پریسا منیر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر