/
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
مدیر عامل شرکت تحلیل گر امید:

رونق تولید با انتقال سرمایه‌های خانگی به سمت بازار مولد امکان پذیر می شود

مدیر عامل شرکت تحلیلگر امید، با اشاره به نامگذاری امسال بنام رونق تولید، گفت: می‌توانیم با هدایت سرمایه‌های خانگی به سمت یک بازار مولد، مثل بازار بورس به رونق تولید کمک کنیم.
کد خبر : ۱۶۷۴۰

به گزارش نبض نفت، سید امید موسوی در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با بیان اینکه بازار سرمایه یا بورس کشورمان برای مردم ناشناخته است، ادامه داد: مردم فکر می‌کنند با سرمایه گذاری در زمینه کالاهای مصرفی مثل: طلا، دلار، ملک، ماشین و ... سود می‌کنند؛ درحالی که باید بدانند این سود نیست، بلکه یک نوع دلالی سنتی است که فقط پول از یک جیب خارج شده و به جیب دیگری وارد می‌شود.

وی، یکی از دلایل ناشناخته ماندن بازار بورس را ناملایمتی‌هایی بیان کرد که اخیرا در اقتصاد کشور اتفاق افتاده و نوسانات در زمینه‌ تورم، ارز و طلا یک سری هیجانات را وارد صنعت کشور کرده است.

مدیر عامل شرکت تحلیل گر امید، گفت: مردم به‌ جای اینکه با پولشان طلا یا دلار بخرند و یا اینکه در بانک سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند سهام یک شرکت را بخرند و همراه با سودی که با کمترین ریسک ممکن به دست می‌آورند به تولید کشور نیز کمک کنند.

موسوی در ادامه تصریح کرد: برای اینکه "ترِید" برای فردی که با این بازار آشنا نیست کاری حرفه‌ای و سخت است، فرد به جای انتخاب و سرمایه گذاری در یکی از 600 سهم موجود در بازار، به ناچار به سراغ بازارهای جایگزین با ریسک بالا مثل سکه یا دلار می‌رود، که انتخاب، خرید و فروششان راحت‌تر است.

وی با اشاره به اینکه شرکت تحلیلگر امید نرم افزاری با تکنولوژی هوش مصنوعی طراحی کرده‌است که کاملا دانش بنیان و تولید داخلی است، ادامه داد: این نرم افزار می‌تواند کاملا اتوماتیک پول شما را مدیریت کند؛ یعنی یک فرد به صورت اتوماتیک پولش را به این ربات می‌سپارد و ربات در بازار سرمایه در مناسب‌ترین نقطه سهام مناسب را پیدا می‌کند، خرید و فروش می‌کند و منجربه کسب سود می‌شود‌.

مدیر عامل شرکت تحلیل گر امید تاکید کرد: بازدهی این ربات در مقایسه با بازدهی کالاهایی مثل طلا، دلار و سکه در ۱۲ سال اخیر با صرفه تر بوده واز طرفی چون پول در بازار بورس در چند صنعت سرمایه‌گذاری می‌شود، یعنی مثلا بخشی از پول در صنعت نفت، بخشی در صنعت پتروشیمی، صنعت بانکی و... یک سبد برای فرد درست می‌کند؛ و به این ترتیب امکان کمک به رونق تولید را در کنار دریافت سود بیشتر با ریسک کم‌تر برای فرد به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه نرخ شرکت در بازار بورس در بقیه کشورها ۴۰درصد است، ولی این نرخ در کشور ما زیر یک درصد است تصریح کرد: اگر این نرم‌افزار مورد استقبال مردم قرار بگیرد، به واسطه‌ تبدیل سرمایه‌های غیر مولد به مولد ایران ۱۰ سال دیگر پولدارتر و غنی‌تر می‌شود.

تهیه و تولید: پریسا منیر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر