/
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
نوش‌آبادی:

ایران با دور زدن تحریم‌های آمریکا نفت خود را مقتدرانه خواهد فروخت

نوش‌آبادی گفت: ایران، قدرت دور زدن آمریکا را دارد و به هر میزان که نیاز داشته باشد نفت خود را صادر خواهد کرد و پاسخ دشمنی های ایالات متحده را به موقع خواهد داد.
کد خبر : ۱۶۷۴۹

نبض نفت - حسین نوش‌‌آبادی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های نفتی آمریکا، گفت: تحریم نفتی و اعلام پایان معافیت تعدادی از خریداران نفت ایران نوسط رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با هدف به صفر رساندن صادرات نفت کشورمان، در راستای سیاست های سلطه جویانه و رفتارهای استکباری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه "با نگاهی یه تاریخ تحولات سیاسی گذشته ایران با غرب ، شاهد اینگونه رفتارها توسط دولت های بریتانیا و آمریکا هستیم"، افزود: اقدام کشور انگلیس در سال 1329 پس از اعلام ملی شدن صنعت نفت ایران مبنی بر تحریم نفتی کشورمان توسط دولت بریتانیا ، نمونه ای از سیاست های کینه توزانه دولت های سلطه گر غربی علیه ایران است.

نوش‌آبادی گفت: تحریم نفتی ایران در سال 1390(2012) توسط تعداد زیادی از کشورها به رهبری آمریکا و همراهی اتحادیه اروپا با این تصمیم خصمانه ، با هدف جلوگیری و محدود کردن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی و محدود ساختن کشورمان از درآمد نفتی و وادارکردن ایران به همکاری با جامعه به اصطلاح جهانی برای برطرف ساختن ادعای واهی آنان در فعالیت های هسته ای نظامی ،نمونه دیگری از خوی استکباری و زیاده خواهی و سلطه طلبی آمریکا می باشد.

سفیر سابق ایران در عمان گفت: تحریم بیمه ای کشتی های نفت کش با هدف انحراف خریداران نفت ایرانی در همان سال (2012) و پهلو گرفتن 14نفت کش از 25 نفت کش ایران در جزیره خارک ، به دلیل نبود خریدار نفت و کاهش شدید درآمد های ارزی کشورمان و جلوگیری از دسترسی ایران به درآمد های به دست آمده از فروش نفت را میتوان از جمله رفتارهای قلدرمآبانه و نا عادلانه غربی ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

وی افزود: اکنون دونالد ترامپ با لغو معافیت ها از تحریم های نفتی ایران و هشدار به کشورها که باید بین تجارت با ایران و آمریکا یکی را انتخاب کنند ، دشمنی آشکار ایالات متحده آمریکا با جمهوری اسلامی است.

نوش‌آبادی تصریح کرد: به گفته بسیاری از تحلیل گران سیاسی و اقتصادی، صفر کردن صادرات ایران باعث قیمت بالاتر بنزین در آمریکا در آغاز کمپین انتخاباتی ترامپ می‌شود و امید او را برای امضا یک قرارداد تجاری با چین ناامید میکند و روابط با کره جنوبی را به خطر می اندازد و این درحالی است که اقتصاد های چین و آمریکا به هم وابسطه هستند ، کره جنوبی یک متحد کلیدی برای آمریکا است و هند یک متحد در حال رشد است و نشانه هایی از کند شدن روند نزدیکی ترکیه به روسیه وجود دارد.

"در این میان، همراهی شتاب زده و کور کورانه عربستان که تحت فشار های دونالد ترامپ برای افزایش تولید نفت و از سوی دیگر عدم همراهی چین ، روسیه و ترکیه از تصمیم یکجانبه آمریکا و نگرانی جامعه جهانی از افزایش قیمت نفت ، شرایط را برای آمریکا با چالش جدی مواجه کرده است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ، جلوگیری از عرضه و صادرات نفت از ایران ، موجب بالا رفتن بهای نفت خام میشود و اقتصاد دنیا را با آسیب مواجه می سازد و این اتفاق به نفع کشور های جهان نخواهد بود و کار به این آسانی برای آمریکا پیش نخواهد رفت زیرا قطع نفت ایران، برای اقتصاد جهان تکان دهنده است".

سفیر سابق ایران در عمان در پایان گفت: مسئولان جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند، ایران تسلیم اقدامات و سیاست های زورگویانه آمریکا نمی‌شود و قدرت دور زدن آمریکا را دارد و به هر میزان که نیاز داشته باشد نفت خود را صادر خواهد کرد و پاسخ دشمنی های ایالات متحده را به موقع خواهد داد.

منبع :تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر