/
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد:

جاسوسی در برخی طرح‌های وزارت نفت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان "بارها ‌گفته‌ام ‌که «شائبه، ظن و گمان جدی جاسوسی‌» در برخی طرح‌های وزارت نفت ‌‌وجود دارد"، گفت: به کمیسیون امنیت ملی دستور دادم این موضوع را پیگیری کنند.
کد خبر : ۱۶۷۸۸
جاسوسی در برخی طرح‌های وزارت نفت

نبض نفت- حشمت‌الله فلاحت‌پیشه اظهار داشت: در موضوع صادرات نفت، واقعیت این است که دولت جمهوری اسلامی ایران باید فرصت‌هایی را که از زمان اجرای برنامه‌ برجام تا زمان خروج آمریکا از دست رفته ‌بتواند احیا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از تولیدات در زمینه‌های پتروشیمی، نفت، گاز، بنزین و فرآورده‌های نفتی قابل تحریم نیست و کشور باید به این سمت پیش برود، گفت: اما بارها بنده گفته‌ام ‌که شائبه، ظن و گمان جدی جاسوسی کارشناسی در ممانعت از طرح‌هایی که برای کشور اهمیت جدی دارد، وجود دارد.

وی با ابراز اینکه"به‌طور مثال یک سری طرح‌های پتروشیمی وجود دارد که بنده خود یکی از آنها را پیگیری کردم پتروشیمی اسلام‌آباد غرب و پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه است که به‌نظر بنده معدن جاسوسی کارشناسی در آنها وجود دارد"، عنوان کرد: در ممانعت از عملیاتی شدن این دو طرح راهبردی در کشور خیلی از این طرحها با کارشکنی مواجه هستند.

فلاحت‌پیشه با اظهار اینکه در طول این مدت ده‌ها میلیارد یورو ارز وارد کشور شد، اضافه کرد: اگر در این مدت زمینه‌ها را برای فاینانس و جذب سرمایه خارجی فراهم می‌کردند و مانع‌سازی انجام نمی‌شد و بخشی از پول و سرمایه وارد حوزه پتروشیمی پالایشگاه‌ها می‌شد به‌راحتی نظام جمهوری اسلامی می‌توانست روزانه یک میلیون بشکه نفت و میعانات گازی خود را به‌عنوان خوراک به پتروشیمی و پالایشگاه بدهد.


منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر